Jump to content
Annons

Ny studio


SMT

Recommended Posts

Jag vet att vissa är "känsliga" för att man gör reklam för en studio.

Men what the hell, är inte detta ett lämpligt forum för att spåna för framtida sammarbeten???

OK,

Studio-MT finns för band som vill antingen göra en full produktion, eller bara för att få sin produkt mixad the pro-way.

Spana in www.studio-mt.com o lyssna på audioprover....

/Marko

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Strålande, för mig är det helt ok med lite reklam... Hoppas det går strålande med studion, lyssnade på lite klipp på sidan, låter bra, köttigt.

...jag lånar din tråd och ber om förslag på namn på studios... kanske ngt lite halvtekniskt som inte är genrebetonat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det går bra för er.. Meeen.. Kändes lite pyttigt/oseriöst att se ett par 5" närfältsmonitorer utplacerade som huvudmonitorer på er huvudsida 😕 det nämndes ju nåt om "custombuilt" monitorer också.. Hoppas dom är större 😎

EDIT: Staffeeel

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jorå... Större monitorer finns också. Men hur viktigt är det egentligen???

Är det inte viktigare att teknikern har pejl på hur monitorerna låter?? Att det i slutändan låter bra på både "mega hifi" systems och mammas köksradio....???....

Kan tillägga att dom närfältsmonitorerna har en superb baslåda till dom.... ;-)

Allt för att ha pejl på dom feta frekvenserna....

Never judge the book by its cover ;-)

/M

Redigerat av SMT
Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt!!! 5" kommer inte ens i närheten av verkligeheten 😉 (tzzz) Du behöver högtalare som kan återge verkligheten ner till 20 HZ och det utan att behöva jobba i hjäl sig.. Det handlar om naturlagar helt enkelt.. Inget under 10" kan klara det på ett ostressat sätt.. Såvida inte konrörelsen är enormt stor/lång då.. 😮

Naturlagar helt enkelt.. Sen är det ju som så att närfältsmonitorer typ Es5 är just närfälstmonitorer och Mixmonitorer å andra sidan ska klara fulla registret typ.. Man måste skilja på monitorer och monitorer alltså.. Dom har olika ursprungssyften helt enkelt.. Bra initiativ från er i alla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt!!! 5" kommer inte ens i närheten av verkligeheten 😉 (tzzz) Du behöver högtalare som kan återge verkligheten ner till 20 HZ och det utan att behöva jobba i hjäl sig..

Det är inte så att du missade att han har en sub till närfältarna? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Extremt snabbuppladdad sida, vilket jag tycker är jätteviktigt! Informativt och tydligt.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes Joachime.... Härligt o se att vissa läser igenom threadsen innan dom svarar ;-)

Tack!

Sorry! Missade suben! :rolleyes:

Men jag tycker ändå mer om fullrange-monitorer. Men det är jag det (gillar stora saker 😱 ) Mysig studio i alla fall :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sounden.

Såg på din hemsa att du har en SSL Stereo kompressor. Visst, såg att det va en klon, men jag blev lite nyfiken. Vem har bygt den och hur mycket fick du ge för den? Är den trogen originalet???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

beröm för en snygg o snabbuppladdad sajt, o sen ser det riktigt fint ut i studion! fan va ja saknar min gamla studio!! 😆

aja, snyggt som fan!! o ja håller me, döm inte boken för att den har esi nEar 05 monitorer.. vad var det för customhögtalare som jag tyckte mig se ngt om tidigare??

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett par högtalare gjutna i cement. Väger satan. Väldigt väldigt neutralt sound. Hi-Fi klass. Kommer inte ihåg nu i huvudet vilka membran som satt i dom, med det är 3-vägs speakers. Men det är faktiskt sällan jag använder mig av dom...

Det tog flera dagar att ställa in suben till ESI monitorerna, men när det väl var gjort så låter systemet faktiskt väldigt bra. Klart och tydligt ljud + bra pejl över bas frekvenserna. ESI monitorerna har förvånadsvärt stark volym också, utan distortion.

Sen reffar jag med Sennheiser HD600 lurarna också, som är helt vansinnes bra!!! Sen är det ju alltid vettigt att checka i "skivaffär" AKG 240 lurarna. Dom är ju lite "fuskiga" men många (vanliga konsumenter) lyssnar och bedömer ju musik efter sådana.

PS. Uppdaterade ljudfilerna under "projects" sidan. Kom gärna med lite feedback.... "Backslick" projektet är ju helt Metal befriat, om nu någon skulle vara rädd för det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar helt klart intressant!!!

:-)

Ja, det är mycket intressant!

Men jag varnar dig, börjar du DIY´a så kommer du inte kunna sluta 😎

//S

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Majken.

Jo, Snakestate kan sin Danzig. Herregud!! Höll på att göra mig i brallan när sångaren började sjunga....haha...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ny Death Metal inspelning härom veckan.

Spana in Born Of Sin samplen under "Projects" sidan om ni är intresserade.

Och som alltid, hit me med feeback!! Alltid nyttigt!!!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...