Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hmm, nu har jag aldrig varit ett fan av Jukka Tolonen men å andra sidan har jag inte hört mycket av honom. Jag vet bara att han var hyfsat känd på 70-talet (var det väl). Idag såg jag att han jobbar på Thomann.de - är det samma Jukka måntro? Det finns en liten bild och namn på honom här.

Edit:

URL ändrad - hur tusan det nu blev fel... 😆

Redigerat av Hellpig
Annons
Postat
Hmm, nu har jag aldrig varit ett fan av Jukka Tolonen men å andra sidan har jag inte hört mycket av honom. Jag vet bara att han var hyfsat känd på 70-talet (var det väl). Idag såg jag att han jobbar på Thomann.de - är det samma Jukka måntro? Det finns en liten bild och namn på honom här.

Sist jag hörde nåt kring honom så bodde han i Kindabygden. Och det är inte så länge sen. Fortfarande långhårig med raggarmustasch.

Din länk blev inte riktigt rätt f ö... 😆

Postat

Åh det var länge sedan. Jag har nog sett Jukka Tolonen band ett tiotal gånger. Olympen Lund om någon minns det... :rolleyes:

Hellborg var en annan historia. Varje gång han spelade så var det "absolut sista gången innan han försvinner till Usa" :rolleyes: . Vet inte om han åkte.

Postat

Tassavallann Presidentii :rolleyes: ...hette "hans" första grupp som inte gick av för hackor....på egen hand senare tyckte jag det blev mindre intressant

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jag såg Jukka på Liljeholmens folkhögskola för 10 år sen han bodde nånstans i Rimforsa trakten (Östergötland) då. Bandet hade lånat skolans studio och lirade en konsert som tack, en jäkel på att lira öj öj. Min lärares brorsa lirade trummor i hans band då och hans fru gick på kortkurs på skolan. Tror dom flyttade uppåt Stockholm sen.

Postat

Jo jag har nån skiva med Tassavalan Presidenti. Fast jag kommer fan inte ihåg hur den låter. :rolleyes:

Postat

jag såg Jukka på Solna Krog 1999 eller nåt,innan jag flyttade ner hit till Kindabygden,där han tydligen bott med en speciell brallis förut...det var en djävla skön kväll i alla fal med sådana sköna nummer som "Albatross" (Fleetwood Mac) osv som bara gav publiken en superfeeling-trummisen hade blivit anhållen av farbror POLIS i Solna pga??? så en kille jag kände fick hoppa in och slå takten med handflatorna och det gick ju bra tills den storögde trumslagaren ätnligen kom tillbaka...POWDER?!? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.