Jump to content
Annons

k2000 vaknar till liv....


mancan

Recommended Posts

Hej alla ni som vet....

Jag har en gammal k2000 som jag lyckades köpa för en billig penning.....

Detta ska ju vara en bra sampler och det gör mig nyfiken.

Jag har en del frågor som jag tänkte se om någon kan hjälpa mig med....

1. Hur laddar man in samplingar och hur får man dem spelbara...?

JAg vet ju inte riktigt hur denna maskin funkar...det är rackvarianten jag har med OS 3.18J.

2. Denna burk har ju SCSI så en idé jag underar över är om det är möjligt att koppla ihop k2000 burken med min PC och kommunicera via SCSI.

tänkte....man kan ju köpa en PCIkort med SCSI och sen borde ju datorn och k2000 burken kunna skicka samplingar mellan varanndra...typ...

Är det nån som vet nåt om detta...?

Eftersom det inte är någon inbyggt HD ( en fläkt finns i och för sig som snurrar och låter ) och hålla påmed diskar känns lite jobbigt.

Enklast vore ju att ha samplingar på datorn och sen skicka iväg de samplingar jag behöver för stunden till k20000 burken via SCSI....

Är det möjligt...?

Som sagt....

Jag är ingen mästare på samplingar men jag skulle vilja lära mig lite mer.

Vänligen Mancan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fläkten ingick i ett hårddisk-kit - så troligen behöver du inte ha den om det inte finns någon hårddisk...

Jag kopplade upp både Atari Falcon och PC till min K2000 och kunde hämta samplingar hit och dit - men har inte haft så mycket behov på länge, att få in mer samplingar på den inbyggda hårddisken, så jag har inte något SCSI-kort i PC:n länger - och Falcon gjorde jag mig av med för flera år sedan... Skaffa annars en extern SCSI-hårddisk, så blir det smidigare...

Det fungerade i alla fall bra när jag höll på som mest med det - men om du ska kunna läsa samplingar på en PC-hårddisk med din K2000, så måste du hålla dig till FAT - och inte NTFS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...