Jump to content
Annons

Soundcraft Ghost


Svedsko-b3

Recommended Posts

Har tänkt köpa ett inspelnings bord..Har tittat på Soundcraft ser Two samt Ghost borden....antingen ett rent inspelningsbord 24kan eller ett livebord med minst 48 direkt ut/in.......får kosta runt 70 - 85 tusen. Har dator med 24 in/ut RME + Cubase och UAD, samt en Alesis HD24.........

Borden har väl bra specar, men verkar lite små i sin storlek. Ingen riktig studiofeeling. Har dock inte råd med Neve tyvärr, Någon som har bättre förslag i den prisklassen.

Har bara sett dyrare och billigare bord diskutteras här innan.

Redigerat av Svedsko-b3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men Ghost kostar väl inte så mycket som 70 000:-? Låg det inte kring 50 000:- när det var nytt?

Hursomhelst, det borde finnas en hel del intressant på begagnatmarknaden i det prisläget. Kolla t ex Soundtracs Jade,

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Man kan ju få väldigt mycket för 75-80 beggat. Jag kollade på spökborden innan jag köpte mitt (AMEK/TAC bullet 28-8-2), de finns väl beggade för runt 20?, LE alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tac för visat intresse................Ghost 24 med mätarbrygga kostar idag i stort sätt 80 lakan......- rabatt

Skrev runt 70 - 85 för min budget klarar det. Sen är det en förening så jag vill nog ha garanti på ett nytt bord istället för o sörva ett gammalt........

Men visst det finns flera fränare bord i begklassen i samma pris.

Kollade in Jade bordet.....såg fränt ut.

Redigerat av Svedsko-b3
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Har för mig att Jade har kompressorer och annat lull lull.

Kunde ha VCA automation också, coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tac för visat intresse................Ghost 24 med mätarbrygga kostar idag i stort sätt 80 lakan......- rabatt

Skrev runt 70 - 85 för min budget klarar det. Sen är det en förening så jag vill nog ha garanti på ett nytt bord istället för o sörva ett gammalt........

Men visst det finns flera fränare bord i begklassen i samma pris.

Kollade in Jade bordet.....såg fränt ut.

va fan svamlar du om...???

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Svamlar ???

Soundcraft Ghost med Midi mute kostar 70.000 ink moms o brygga 9600 listpris på Septon.

Jag menar att jag helst vill ha ett nytt bord än ett begat. för måste de begade bordet servas inom kort tid efter köp kan jag inte få loss pengar till den servicen. Så jag är efter ett nytt bord med garanti.

Redigerat av Svedsko-b3
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att jag helst vill ha ett nytt bord än ett begat. för måste de begade bordet servas inom kort tid efter köp kan jag inte få loss pengar till den servicen. Så jag är efter ett nytt bord med garanti.

Ok. Jag fick för mig att du var ute efter beggade bord när jag lästa Neve.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...