Jump to content
Annons

JIATRM - One Leg + You Will Die Tonight


Recommended Posts

* LÅTNAMN: One Leg + You Will Die Tonight

* ARTIST/GRUPP: Jeremy Irons & The Ratgang Malibus

* GENRE: flumstonerrock

* LÅTLÄNGD: 2:54

* PRODUCENT: jag?

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3, 160

* STORLEK: 3,4 mb

* STATUS: Färdig demo hoppas jag

Här kommer två fina låtar som sitter ihop, ska separera dem sen när jag bränner på skiva. Det här är alltså den mix jag anser vara färdig, är nöjd med ljudet och kommer inte på nåt att ändra. Om ingen misstycker kommer jag använda denna mix som mall till de andra låtarna på skivan, och sen bara göra mindre ändringar om det behövs.

Får be om ursäkt för att den första låten är så otajt spelad, det beror på att vi bara repade en gång efter att inte ha spelat ihop på ett år innan vi spelade in låtarna. Allt för punken alltså.

Mycket nöje! Säg vad ni tycker även om ni tycker att det är det sämsta skit ni hört.

thatnfatsongmaster.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Ja....punk är verkligen inte min kopp, och det var vad jag tänkte när "OneLeg" körde igång. MEN, sen gled "YouWillDieTonight" in... vilken cool låt! Skit bra sång, påminde MIG om Steven Taylor"Aerosmith" (kanske inte någon röstlikhet) men blues'igt, ingen tvekan bara rakt på och med massor av feeling...BRA! Lite Hendrix feeling me' .........

Jag är ingen höjdare när det gäller mix..... men jag har iallafall några tankar.

Sången skulle JAG vilja ha fram mer på "OneLeg", men meningen är kanske att den ska drunkna lite bland instrumenten.... det låter ju punk... 🥰

Och sen till min favorit "YouWillDieTonight", där tvingar det där "Wooohh" mig att sänka volymen på grund av grannar... 😄 Kan du inte köra en Limiter eller sänka volymen där.....

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp med sången på part 1. Jag tyckte om båda partierna musikaliskt. Inspelningsmässigt och mixmässigt har jag svårt att höra i mina datorhögtalare men det lät som om en Compressor på hela paketet hade vatt bra. Dvs kanske mixa det lite jämnare instrumentmässigt. Ta det med en nypa hjotronslat dock för som sagt min lyssning e crappobappo.

schysst musik. I dig / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...