Jump to content
Annons

Är detta möjligt?


Arkanos

Recommended Posts

Jag har en PodXT som jag använder för att spela in gitarr med, hur ska jag gå tillväga om jag vill blanda två olika ljud (från två olika förstärkarmodeller) i samma spår utan att spela in två gånger? är det överhuvudtaget möjligt?

Eller måste jag spela in samma sak två gånger och mixa ihop dem och hoppas på att de blev jämntighta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har faktistk läst bruksanvisningen och det står inget om det där...inte heller med line6edit kan man ha två inställda. Så tyvärr.

Det du skulle kunna göra är att spela in gitarren cleant och sen spela upp det från datorn genom poden och in i datorn igen, två gånger och använda olika förstärkaresimuleringar. Och på så vis få det supertight.

Dock vet jag inte hur mycket kvalitetsförsämring det blir. Berätta hur det gick om du lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte göra det om du inte gör som tidigare talare nämner att du splear in det på datorn direkt och seda kör det genom poden två gånger.

Jag ser dock ingen anledning till detta.

Det är alltid bättre att spela styckena två gånger.

Öva tills du blir tajt. Det är dom små skillnaderna i spelet som gör det.

vettan eller gt8:an klarar det du är ute efter

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör XP. Och i kontrollpanelen finns inställningar för podxt. Där kan du välja (om du spelar in via USB) att skicka en oprocessad signal till datorn som sedan spelas upp på tillbakavägen om du använder podxt som ett ljudkort.

Då kan du starta inspelning av 2 monospår oprocessad. Sedan spelar du upp första spåret och kör det via xt'n, lägger på din stärkare och spelar in den. Sen gör du likadant med spår 2.

Inte optimalt men det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...