Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte kanske köpa Alesis DM5 med triggmickar och kablar för sisådär 4500:-

Är det värt det?

Är det bra?

Har någon testat att koppla det midi till Tex Reason?

Jag vet inte....

Annons
Postat

Är du ute efter det ljudet är det värt det, ja. Många metaltrummisar (framförallt) kör ju med triggade kaggar och det blir allt vanligare att trigga trummor. Alesis DM5 modulen används av de flesta lite mindre kända trummisarna också! Bra val!

Vilka triggmickar har du kollat på?

Postat

Alesis är rätt kassa på triggning. Vanligt tvåfyra funkar. Men så fort det ska bli lite mer dynamik och mer avancerat lir så blir det skit, tro mig.

Försök att få tag på en D4 istället, en begagnad. Om du ändå bara ska ha den som trigger. DM5 är precis lika kass som D4an (samma motor) Och bägge har lika kassa idiotljud. Bara en tanke eftersom du slänger pengarna i sjön. Då kan det ju vara värt att köpa en gammal D4 för en 800 spänn eller så. Och lägga pengarna på annat typ en mössa eller så... 😕

Postat

Kolla in bandet Lord Belial, deras trummis använder DM5. Jag tvivlar på att den är så kass som KillWithSkill påstår att den är. För mer och förhoppningsvis bättre hjälp, kolla in drummersunited.se och forumet!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.