Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte precis en Phase X24... installerade o allt sÄnt det gick vÀldigt bra.. nÀr jag lyssna pÄ mp3 med sjÀlva media player o andra program sÄ funkar det fint.. men nÀr jag öppna program o ska börja spela in lÄtar.. (cubase sx 2) o adobe audition sÄ nÀr basen kommer... sÄ börja det brusa lite... volymen Àr det lÄngt.. och rösten kÀnns vÀldigt ner pressad jÀmnför med min dator mic som kostar 50kr... denna kondensator mic kÀnner till o med sÀmre pÄ nÄgot sÀtt... nÄgot som vet hur man fÄr en klarare ljud nÀr man spelar in och hur man fÄ bort brus ljudet nÀr basen kommer?

Annons
Postat

Du fantommatar vÀl kondensatormicken?

Postat

Basen sprakar? 🙂 Du har vĂ€l ett puffskydd framför mikrofonen?

Postat
Du fantommatar vÀl kondensatormicken?

vad innebÀr det? alltsÄ jag har ju en XLR sladd som gÄr frÄn mic till channel 1 pÄ ljudkortet... Àr det rÀtt? jag fÄr iaf ljud haha...

det Àr inte bara nÀr jag sjunger.. utan nÀr jag bara spelar musiken i sjÀlva programet med

• 2 mĂ„nader senare...
stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

kondensatormiken behöver fantommatning, alltsÄ matas med ström, för att fungera som den ska. Du kan slÄ pÄ fantommatningen pÄ ditt ljudkort (om det finns) eller pÄ din preamp, om du anvÀnder sÄdan....

angÄende bruset i cubase kan det kanske bero pÄ en för lÄgt stÀlld latency, mycket vanligt problem...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.