Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Har nu inköpt Behringers ljudkort fca202.

Utsingnalen funkar som den ska, men det Àr grymt mkt latency pÄ insingalen. Saken Àr den att jag inte lyckas Àndra ASIO drivern till Fca202 kortets egna, vilket borde lösa problemen, eller?? NÀr jag försöker Àndra sÀger cubase: "The ASIO driver FCA202 ASIO Driver could not be initialized"... Varför funkar det inte? Och kommer detta lösa mina problem?

MVH//Hugo

Annons
Postat

Om du kör en puter med AMD processor kan det hÀnda att du fÄr hÀmta en drivrutin för den frÄn behringers hemsida. Detta hÀnde mig (Fast med ett annat ljudkortsmÀrke)

Postat
NÀr jag försöker Àndra sÀger cubase: "The ASIO driver FCA202 ASIO Driver could not be initialized"...

Jag misstÀnker att du har ett annat program igÄng i bakgrunden som anvÀnder ljudkortets drivrutin (MME eller DirectSound).

StÀng ner alla program som kan ge ljud ifrÄn sig och prova att vÀlja ASIO-drivrutinen sedan.

Postat

Tjena!

Du kanske redan Àr medveten om detta men,

Notera att du mÄste installera drivrutinerna först och dÀrefter koppla in ljudkortet..

Sen kan du behöva avaktivera tidigare ljudkort för att behringerkortet ska fungera som det ska.

Det har krÄnglat för mig med men efter installation av drivrutiner följt av inkoppling av hÄrdvaran och dÀrefter omstart av program och dator sÄ fick jag det till slut att fungera.. Av nÄgon underlig anledning sÄ fick jag Àven byta firewireport för att fÄ igÄng kortet.

Mvh

Postat

Löste sig inte ÀndÄ.... Nu avinstallerade jag allt och började om. Jag lÀste ocksÄ om detta att man inte ska plugga in hÄrdvaran, men nÀr jag startar setupen sÀger den nÀstan med en gÄng att jag SKA koppla i den.... Jobbigt eftersom alla sÀger att man inte ska det... SÄ jag testade att trycka pÄ OK utan att koppla in.. Ä dÄ hÀnde inget.. setupen stÀngdes.. Har Àven avaktiverat det gamla kortet nu, men det vill sig inte ÀndÄ... vad kan det vara?? Hur installerar man utan att koppla in nÀr de "tvingar" en till det??

Postat

YESSS! Nu funkar det!!!!!!! Genom att gĂ„ in i kontrollprogrammet över kortet, och dĂ€r i höja lantencyn gick cubase med pĂ„ ASIO drivern efter mĂ„nga om och men! DĂ€refter kunde jag stĂ€lla om lantencyn igen. đŸ„° Men problemet nu Ă€r att dĂ„ jag skapar eller laddar ett projekt sĂ€ger cubase: "samplerate could not be set. This may due to the sample clock being set external sync". Hoppas detta Ă€r ett lĂ€tt problem, för pallar inte med fler problem nu... Vore tacksam för hjĂ€lp sĂ„ fort som möjligt đŸ˜± Ha de bra!

Postat

SlÀngde ur mig frÄgan lite för snabbt.... Löste det nu med Àn gÄng sjÀlv.. hoho!!! SÄ nu funkar deT!!! E fett glad nu assÄ! Ha det bra gott folk!

Postat
skicka skiten Ă„t helvete... 🙂

Speciellt nĂ€r det funkar? 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

sÄg du inte varningstriangeln runt mÀrket????

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.