Jump to content
Annons

Panning av kanaler m.m


Zefhyros

Recommended Posts

Jag har själv inte riktigt fått grepp om hur man ska göra för få att låta bra, finns det någon/några Guru/Gurus därute som har stenkoll?

Andra mixningstips är även välkomna.

/Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vrid på reglagen tills det slutar låta dåligt.

Den här proceduren går snabbare om man dricker alkohol samtidigt.

😉

Alltför sant!

Men för att återkomma till ämnet.. övning ger färdighet, som det heter.

En liten "regel" är nog att rösten och melodin ska ligga ganska centrerad. Tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

😮 oj..vad torrt det blev i den här tråden.. hrmff..var på det humöret igår..

Zefhyros: Kolla längst upp i detta forum så har du en massa läsvärda länkar helt gratis.. återkom sedan efter tusentals timmar bakom mixerbordet, med ännu massa fler timmar bakom rattar på eq's, kompressorer, reverb och allt annat som tillhör en bra slutprodukt... + att du tränat in dina öron på de monitorer / hörlurar / högtalare du mixar igenom och att höra allehanda frekvensproblem som alltid finns i en mix.. ( minimalistisk musik och singer/songwriter kanske är undantaget.)

..Sen har vi hela biten med liveinspelningar med mikrofoner och alla de problem som uppstår i den världen 🙁

..så fortsätter vi diskussionen när du blivit lite mer varm i kläderna..

Som du fårstår av det lite kyliga mottagandet kräver din fråga närapå en avhandling stor som en bibel.. vilket jag tror ingen sitter och förklarar helt gratis...

..inte som är helt frisk iaf 🙂

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Frågar man: "lär mig allt", får man sällan svar. Finns inte det berättat i "frågereglerna"?

Anyway, har du specifika problem, fråga gärna. Vet du ingenting så skall du börja på biblioteket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack iallafall för tipsen, även om jag visste att jag skulle bli N00b-stämplad för detta inlägg.

Du bjöd lite grann på det faktiskt, men har du kikat på länkarna som finns överst i forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...