Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Napster har 2 miljoner verk tillgÀngliga via sin tjÀnst. Under mÄndagen (idag) meddelade Napster att det finns möjlighet för deras anvÀndare att strömma samtliga av verken gratis fem gÄnger. Det hela presenterades av Chris Gorgo vid konferensen MUSEXPO 2006 i Los Angeles. Hans tal livesÀndes pÄ nÀtet. Förutom detta presenterade Napster tvÄ nya tjÀnster, NapsterLinks som gör det möjligt för vanliga anvÀndare att lÀnka till alla fria lÄtar och Narchive som Àr ett publikt musikarkiv, en form av kollektiv musikblogg.

Det hÀr Àr riktigt coolt!

http://www.napster.com/press_releases/pr_060501.html

Annons
Postat

Hoho, alla?! FörstĂ„r ni inte hur coolt det Ă€r?! Är det ingen som har nĂ„got att sĂ€ga? Eller Ă€r alla fildelningsgalningar som skiter i vilket?

🙂

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Stream Àr klumpigt 99% av tiden. Vad Àr coolt?

Postat
Hoho, alla?! FörstĂ„r ni inte hur coolt det Ă€r?! Är det ingen som har nĂ„got att sĂ€ga? Eller Ă€r alla fildelningsgalningar som skiter i vilket?

🙂

vi njuter i det tysta.

Postat
Stream Àr klumpigt 99% av tiden. Vad Àr coolt?

JasÄ? Vad tror du framtiden har att erbjuda, download?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Om priset nĂ€rmar sig 0 sĂ„ köper man ju vad som helst. Köper jag en skiva, vill jag verkligen inte köpa "rĂ€ttigheten att streama" nĂ„nting för usel kvalitet nĂ„gra gĂ„nger. Men om priset Ă€r 0, sĂ„ dĂ„ sĂ„. Jag har köpt 3000€ stereoanlĂ€ggning just för att höra pĂ„ UDP-streamar som i bĂ€sta fall (UDP Ă€r UDP, sĂ„ det finns inga garantier) uppnĂ€r 128kbps mp3, och i sĂ€msta fall 128kbps mp3 med 50% UDP-dropout.

Nice framtid vi har, men inte i min vÀrld.

Filmer och framförallt tv-serier har tendens att vara engÄngsartiklar, dom kan jag nog tÀnka mig streama. Radio streamar jag ocksÄ mycket gÀrna.

Men jag antog att vi talade skivor nu?

Postat
Om priset nĂ€rmar sig 0 sĂ„ köper man ju vad som helst. Köper jag en skiva, vill jag verkligen inte köpa "rĂ€ttigheten att streama" nĂ„nting för usel kvalitet nĂ„gra gĂ„nger. Men om priset Ă€r 0, sĂ„ dĂ„ sĂ„. Jag har köpt 3000€ stereoanlĂ€ggning just för att höra pĂ„ UDP-streamar som i bĂ€sta fall (UDP Ă€r UDP, sĂ„ det finns inga garantier) uppnĂ€r 128kbps mp3, och i sĂ€msta fall 128kbps mp3 med 50% UDP-dropout.

Nice framtid vi har, men inte i min vÀrld.

Filmer och framförallt tv-serier har tendens att vara engÄngsartiklar, dom kan jag nog tÀnka mig streama. Radio streamar jag ocksÄ mycket gÀrna.

Men jag antog att vi talade skivor nu?

Naturligtvis kommer ju tekniken för streaming att utvecklas. Hur kul var det att fildela i början? 😳

Att behöva ladda ner nÄgot kÀnns ju vÀldigt onödigt, egentligen.

Men vad som hÀnder fÄr den som lever se...

Postat
The Napster free service is currently only available in the United States.
😳
Postat
The Napster free service is currently only available in the United States.
😳

Servrarna kansk braka? 😳

Ingen aning vad som hÀnt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.