Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jag kör Cubase SX och Reason med rewire.

Efter att ha arbetat klart så sparade jag som vanligt. Nästa gång kan jag inte öppna det senaste projektet!!

Får felmeddelande liknande: Error in Cubase.exe --> Cubase.LOG

Alla andra projekt funkar fint.

Kan någon hjälpa mig så vore jag otroligt tacksam!

LOG-filen gör mig inte mycket klokare...

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har råkat ut för något liknande meddelande för ett tag sen.

När jag satt och mixade en låt i cubase sx så hängde sig datorn, och när jag skulle öppna samma projekt igen fick jag liknande felmeddelande log..nånting. jag lyckades tillslut öppna filen och sparade den sen under ett annat namn så funkade det bra sen..

Kanske inte gjorde dig klokare, men du är inte ensom om felrutan ialla fall..!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker på två saker här. Dels om du har stängt reason innan du stängde cubase - jag trodde det var båg innan, men det var det inte.

Samt, jag har också fått detta felmeddelande - men alla problem försvann får några veckor sen när jag uppgraderade till SX 2.2. Har du inte gjort det än så är det att rekommendera.

/Calle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får också det där felet. Ett allvarligt fel har inträffat i log och så måste jag stänga ner hela Cubaset. Jag har Cubase SX+ett jättebra ljudkort ett RME Hammerfall DSP 9632. Det är i alla fall skitbra ljud i ljudkortet men Cubase buggar som bara fan. Funderar starkt på att sälja både Cubase SX och ljudkortet och gå över till Pro tools Digi002 rack eller nåt. Har nyaste drivrutinen till ljudkortet+att jag har nyaste uppdateringen till Cubase SX. Och så har jag även prövat att installera om hela Cubase SX utan bättre resultat. Mitt windows XP Proffessional fungerar perfekt i övrigt. Jag har nog helt enkelt tappat förtroendet för Cubase helt och hållet nästan men hammerfalljudkorten är skitbra i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...