Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag sitter här och funderar på att köpa en sån där trevlig ADK A51e från börsen... Jag planerar att spela in sång med den. I mitt Behringer-bord finns något som kallas IMPs(Invisible Mic Preamps), kommer jag få till ett sjysst ljud genom att koppla in micken på en kanal med dessa preamps, eller borde jag välja att köpa en extern sådan så som till exempel BEHRINGER TUBEULTRAGAIN MIC200 där jag har mer kontroll över ljudet?

Annons
Postat

De där små billiga preamparna från Behringer, har jag hört många klagomål på - så om en sådan är alternativet till mixern, kan du nog hellre köra genom mixern...

Om du vill ha en preamp som säkert kommer att låta bättre än mixern utan att kosta för mycket, så titta t ex på en Studio Projects VTB-1 - eller en Joemeek ThreeQ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.