Jump to content
Annons

This time


emser

Recommended Posts

Ännu en där jag behöver lite råd innan riktig sång läggs.

Alltså sången behöver ni inte bry er om men musiken skulle vara bra att få lite kritik på.

/emser

LÅTNAMN:this time

ARTIST/GRUPP:emser

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:3:44

KOMPOSITÖR:emser

PRODUCENT:emser

EV. MEDVERKANDE:emser

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT:mp3

STORLEK:5,7 mb

STATUS: Skiss

This_time_post_1.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nice ...men skum melodilinje i verserna (låter nästan som du sjunger ett halvt tonsteg ner gentemot harmisarna) 🙂 annars schysst gitarrfigur mellan verserna och som vanligt J¤%$@ bra proddat.....good craftmanship 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nice ...men skum melodilinje i verserna (låter nästan som du sjunger ett halvt tonsteg ner gentemot harmisarna) 🙂 annars schysst gitarrfigur mellan  verserna och som vanligt J¤%$@ bra proddat.....good craftmanship 😉

Coolers 😄 melodin är inte spikad än, får vänta in en riktig sångare som får färga den efter tycke och smak.

Tack för tyck

/ems

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en hit i mina öron. Fasen, nu måste du få ut din musik, kan ju räcka hur långt som helst. Enda jag saknar här är ett melodiskt stick förutom det där technoaktiga fyndiga med synth. Bland det snyggaste på denna är synkoperingen i sista refrängtakten vid 01:32 smått genialt och synd att det inte kommer igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en hit i mina öron. Fasen, nu måste du få ut din musik, kan ju räcka hur långt som helst. Enda jag saknar här är ett melodiskt stick förutom det där technoaktiga fyndiga med synth. Bland det snyggaste på denna är synkoperingen i sista refrängtakten vid 01:32 smått genialt och synd att det inte kommer igen.

Cool, tackars, Det skall till någon form av sångmelodi i det där technoaktiga sticket, har bara inte kommit på vad. 😄

Jag tror synkopen blir effektfull och snygg just för att den bara dyker upp en gång, men jag har ju haft fel förut :rolleyes:

Tack för tyck.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt!

Jäkligt oväntad melodi på versen...me like. Du är ju en riktig sångare dude. :rolleyes:

Jag gillar din röst som fan...mkt attityd. Gillar produktionen oxå. Snygg mix även om basen är lite väl framträdande. 😆

BTW vad har hänt med den där tjejen som du jobbade med. Gör ni nåt ihop längre?

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

BTW vad har hänt med den där tjejen som du jobbade med. Gör ni nåt ihop längre?

Mvh / djonas

Tack mannen, "Projekt Makro" går sakta framåt, mycket barn, hus, hundar, bilar och jobb som hela tiden kommer i vägen. 😄

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att sången känns lite dov, men annars har jag inget att klaga på! Får lite vibbar av senaste NIN-plattan, och synkopen i första refrängen är som det redan sagts grymt snygg.

Hoppla, hade väl aldrig kunnat drömma om att någonsin få bli nämnd i samma mening som Trent. 😄

Sången skall läggas om av någon som sjunger bättre.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jävlar vad det låter bra! 😕 Häftigt med den lite udda sångmelodin. Lite körer på refrängen kanske? Finns en dovhet i sångljudet men det kan nog vara en smaksak.

Riktigt bra jobb som det brukar vara med dina låtar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Refrängen låter lite Nick Borgen kanske men annars är det ju schysst. Versmelodin är bra, men tonerna ligger lite surt, lite autotune så blir det nog kanon... Själva kompet är snyggt, nog det bästa med låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...