Jump to content
Annons

karaktärs-förändring på triggade trummljud


Fairchild

Recommended Posts

hej jag kör Drumagog pluggen för att trigga spelade trummljud till mina egna samplade ljud. nu undrar jag om det finns nån plugg som man kan applicera på det triggade spåret som gör att karaktätren på ljudet ändras lite varje slag? inte mycket men så det inte blir exakt samma hela tiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte drumagog på datorn jag skriver på nu, så jag kan inte kolla. Men jag körde det på en inspelning och har bestämt för mig att du på varje "knapp" kan lägga in flera samplingar och bestämma vid vilken volym respektive sampling ska låta.

Dvs att du har ett slags ljud på volym 10, ett annat för volym 9 (kan ju vara samma ljud som 10:an fast svagare eller vad som helst), ett annat för volym 6-8 etc. Detta kan man bestämma själv i programmet.

Och som du säger låter det ju inte så jättekul med samma volym och sampling hela tiden. Blir lite kul-sprute-varning då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Någon som vet hur man mixar de olika ljuden i mixern när man har bytt ut virveln till exempel. Jag har prövat att gå in i mixern där det rör sig på virveln...men när jag eq:ar ändras inte ljudet alls. Kanske kan bero på att jag har en demo verison? Eller har jag missat något?

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...