Jump to content
Annons

Vilka kör mc?


Järven

Recommended Posts

Nu när det börjar bli vår börjar den allmänna MC-febern sprida sig över landet. Jag undrade vilka fler än jag här som kör mc? Posta gärna en bild på den isåfall! Jag tog A-kortet för snart 3år sen och köpte hoj först ifjol.

Jag har en sån här Suzuki Gsx-r 1100 från -92.

92r_b.jpg

Den går utav bara H******!! 😄

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo det blev lite knas med bilden, jag fick det inte att funka och sen så blev jag tvungen att dra. Iaf så det slutade med att jag letade rätt på en annan bild på nätet istället men det är exakt samma hoj på denna bilden.

De går ju så jävla fort! Härligt!  😄 

Ehh.. jo det gör det! Jag har inte maxat min hoj men jag har hört att den ska klara 270km/h men det vete f** om jag kommer våga dra upp den till det ens på nån bana! Det bästa med hoj är dock att man drar ifrån samtliga bilar vid rödljusen utan att anstränga sig! Kul att sätta alla fjuniga killar med sina upphottade Bmw bilar på plats! 😛

Men nu hoppas jag att det är nån annan som oxå kör och kan lägga upp nån bild!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det börjar bli vår börjar den allmänna MC-febern sprida sig över landet. Jag undrade vilka fler än jag här som kör mc? Posta gärna en bild på den isåfall! Jag tog A-kortet för snart 3år sen och köpte hoj först ifjol.

Jag har en sån här Suzuki Gsx-r 1100 från -92.

92r_b.jpg

Den går utav bara H******!! 😏

Snygg båge 😳

skulle vilja ha en, men jag måste fixa körkort först 😏

När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😳

bike11_ex.jpg

eller om man får drömma lite 😏

greenwebbike_ex.jpg

(tillvärkade av Orange County Choppers)

Link to comment
Dela på andra sajter

När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😏

Jepp, du är på rätt spår 😏

Långgaffel, aphängarstyre, stelben, kick, kromad ram...dunka fram med två kolvslag per lyktstolpe i 30 knyck med kalufsen slängandes fritt i kvällsbrisen... 😏

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Honda CB 1100 F 1983. 😏 Ingen bild i datorn, skall se om jag kan skanna in en om jag hittar den (kameran har pajat 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Suzuki Marauder 1600, årsmodell 2004 - samma maskin som Kawasaki Meanstreak.

Härlig hoj! Haft den sen den var ny. Det är nog den hoj som är skönast att köra av alla jag haft.

http://img.epinions.com/images/opti/6f/65/...rauder_1600.jpg

Min har en hel del extrautrustning, kromat. Motorbåge, kylargrill mm som inte finns på cykeln på den här bilden, annars är den likadan.

Link to comment
Dela på andra sajter

När och om jag fixar en båge så skulle de nog bli en "Chopper" 😄

Jepp, du är på rätt spår 😳

Långgaffel, aphängarstyre, stelben, kick, kromad ram...dunka fram med två kolvslag per lyktstolpe i 30 knyck med kalufsen slängandes fritt i kvällsbrisen... 😳

...glömde tankväxel...absolut ett måste...kultfaktor skyhög...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eternal Postat den 17 April 2006, 13:07

  Är riktigt sugen på mc. Om jag tar kort och köper en skulle det bli en Gixxer 1000:

Skulle oxå vilja ha en sån Särskilt med hon på:

GSXR1000_05.jpg

men... det är ett litet problem med pengar, har inte riktigt utrymme för en dyr hoj än! Plus försäkringen blir ju så j**** dyr på en ny sporthoj! En kompis hade en R1:a från 99, den kostade 25000 per säsong att försäkra! Hayabusan tycker jag bara ser lång och klumpig ut!

Kul att det var några här som kör mc iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag kör hoj också. En Honda VFR 750-90. Har ingen bild på den men alla vet väl hur en sån ser ut? Min är röd iallafall. Skulle aldrig vilja ha en custom eftersom jag gärna åker på touring söderut. Skönt om det går undan lite på autobahn! 😄 Är inte typen som åker mc för att visa upp mig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Honda CB 1100 F 1983. 😠 Ingen bild i datorn, skall se om jag kan skanna in en om jag hittar den (kameran har pajat 😉 )

Nu så, kameran lagad! Har inte fått ut den, det står ett halvt kök ivägen, men så här ser den ut i varje fall:

PICT0019.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker!

Och det ser ju ut att stå en godbit bredvid också..?

Härligt med nercabbat - det kör jag också på sommaren, men då är det en direktinsprutad 350 V8 där framme under huven...

Ja, Trajan behöver en ny koppling, så nu kör jag Golfcab så länge (premiär idag). Jag har ju stror motor i "vanliga" bilen så jag nöjer mig med en fyra i cabben. Man behöver ju inte köra fort när det är nercabbat, då kan man ta cykeln 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker!

Och det ser ju ut att stå en godbit bredvid också..?

Härligt med nercabbat - det kör jag också på sommaren, men då är det en direktinsprutad 350 V8 där framme under huven...

Ja, Trajan behöver en ny koppling, så nu kör jag Golfcab så länge (premiär idag). Jag har ju stror motor i "vanliga" bilen så jag nöjer mig med en fyra i cabben. Man behöver ju inte köra fort när det är nercabbat, då kan man ta cykeln 🙂

Fort... ?

Sakta glidande med ett svagt muller från en V8 i bakgrunden och sommarens dofter i näsan. Det är ljuvligt...

Nej nu hamnade vi off topic. 😎

Skönt att glida med hoj också. Mina 1600 cc V-twin där har ju liknande karaktär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes idag skedde det! Grusvägen till ladan som min hoj stod i hade äntligen blivit torr och körbar så idag tog jag premiärturen med min mc! 😉

92r_b.jpg

Det var nära att det inte blev nån tur pga av att hojjäveln inte startade! 😕 Men med ett extrabatteri som starthjälp så vaknade äntligen monstret ur vinterdvalan! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...