Jump to content
Annons

BalladPop


Är låtmaterialet något att ha?  

6 röster

  1. 1. Är låtmaterialet något att ha?

    • 5. Mycket bra!
      0
    • 4. Bra
      3
    • 3. Mindre bra
      1
    • 2. INte nåt för mig
      1
    • 1. dåligt
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Other angels tries to block my way

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Tja..Popballad eller?

LÅTLÄNGD: 3.03

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.8MB

LÅTLÄNK: HÄR!!!

Denna låt gjordes för länge länge sedan. Kasst trumkomp mm. men det var inte meningen att det skulle bli nåt från början. Lekte mest. Så den är ofullständig.

Mastrad är något den definitivit inte är. Men någon dag kanske jag gör en ny version av den med annan sångare/sångerska (beror på vad ni tycker här) 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten är väldigt fin, dock tycker jag inte att rösten gör

sig så bra till resten av låten 😕 . Men den är bra

mixad för min utrustning i alla fall 🙂 Hehe

Snyggt med trynorgeln (nytt ord jag lärde mig igår 😛 )...

Konstigt slut på Gitarren och lite knasigt slut på hela låten också... 🙁

Men i det stora hela är den helt ok... Nåt som fyller ut låten vore inte dumt ... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag vet att det är mycket konstigt som händer i låten. Men jag satt bara och gjode en slinga som jag byggde vidare lite på. har varken brytt mig om hur det låter eller intro/ending.

Samtidigt ska påpekas att jag var total nybörjare på inspelning när jag gjorde denna. (Jag ser mig iofs. fortfarande som en nybörjare)

Jag har aldrig brytt mig så mycket om kvaliteten och ljudet, utan ser hellre till låtens potential.

Jag håller fullständigt med dig om sången, min sångröst är inte bra, minst sagt :-)

Tack för kritiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt Naked. Sången lite klen, saknar typ självförtroende, men du kan säkert sätta den om du satsar mer och sjunger ut, trycker till den lite!

När munspelet kommer blir det bäst och då funderar jag inte bara på trumkompet, utan om du inte ska ändra tempo på hela låten för att den ska komma till sin rätt. Skulle föreslå samma stuns (UTAN ÖVRIGA LIKHETER!!) som kompet i "It must have been love" med Råksett, istället för rak 4/4-delstakt som nu. Sen mer framhävd akustisk gura, lite tamburin och mindre tivolipiano så har du en schysst singer/songwriter-hit! (Fan det där lät som när Tina presenterar ett recept i teven, menar inte att låta besserwissrig, ta't för vad det är...)

Kör på! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Detta är svärt att kommentera men eftersom du lagt upp låten så vill du antagligen ha lite feedback.

Tycker du ska göra allt för att få till trummorna.

Vet inte hur du spelat in detta men att programmera trummor i te.x cubase är väldigt enkelt, med några enkla musklick så har du gjort mer trummor än i denna låt, vilket behövs ibland.

Sången har redan nämnts.

Du måste våga sjunga ut, nu låter det ja inte mycket.

Lycka till och rocka på!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Håller på med en nyinspelning av den helt från grunden. Ska försöka inte vara så pessimistisk när det gäller rösten och försöka sjunga ut mer,

Skulle föreslå samma stuns (UTAN ÖVRIGA LIKHETER!!) som kompet i "It must have been love" med Råksett, istället för rak 4/4-delstakt som nu.

Bra idé, testade med det och det funkar fint. Tackar! 🙁

Men nån sång blir det inte på ett tag, min redan kassa mic är kaputt. Men så fort jag skrapat ihop lite pengar ska jag köpa en ny.

EDIT: Sedan jag gjorde utkastet till denna låt för 2 år sedan eller nåt så har jag i alla fall plockat upp lite nya färdigheter man kan använda, inte minst genom det här forumet!

Redigerat av Naked
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta egentligen. Jag ser inga problem med ljud och annat för det kan man fixa till förr eller senare. jag har sjungit som en kråka i tio år (and i still do...).

Men det är ngt man aldrig får ger upp på... Musiken dvs he he. Känslan går fram och då finns det potential.

Rock hard! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...