drloop (oregistrerad) Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 (redigerat) Försökte läsa in en gammal Akai floppy utan framgång. På denna ligger den klassiska Shakuhachin som låter Phuuuhuiiphiii. Någon som har denna i wav format? Eller vet någon samling där den finns? Eller allra helst en reason NN-XT patch. Redigerat 14 april 2006 av Gäst
drloop (oregistrerad) Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Sledgehammar Shakuhachin, Fanns i Fairlights bibliotek och senare EMU´s.
mornel Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Annars kan du väl ordna det med Reload? http://www.propellerheads.se/products/relo...ion=displaymain Gratis för Reasonanvändare dessutom.
drloop (oregistrerad) Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Annars kan du väl ordna det med Reload? http://www.propellerheads.se/products/relo...ion=displaymain Gratis för Reasonanvändare dessutom. Jo om det är en CD-ROM. Men jag har floppy... hoho.
drloop (oregistrerad) Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 AKAIDisk är din vän. Det trodde jag också. Jag har disken med ljudet. AKAIDisk rockar inte på min maskin. Bedrövligt. Har redan hämtat ned Atarin och nu måsta jag hitta en gammal PC också. Blir trångt när man skall konvertera gamla grejer...
Linus Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 AKAIDisk är din vän. Det trodde jag också. Jag har disken med ljudet. AKAIDisk rockar inte på min maskin. Bedrövligt. Har redan hämtat ned Atarin och nu måsta jag hitta en gammal PC också. Blir trångt när man skall konvertera gamla grejer... Ladda hem en bootbar diskett med DOS och starta upp datorn med den. 😉 Sen kan du köra igång AKAIDisk, plocka ut floppyn och stoppa i din Shakuhachi-diskett istället.
drloop (oregistrerad) Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Vad lätt! Skall pröva detta senare ikväll. Hoppas att det funkar.
drloop (oregistrerad) Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Uffphui, i txt filen står det att modernare PC´s inte är så IBM kompatibla längre och därför inte kan läsa Akai diskar. Min PC verkar vara mindre IBM kompatibel. Så nu återstår det att leta upp någon polare som har en akai och läsa disken där och föra över till wav. En helg med motgångar, först Atari problem, sedan detta. Huh...
Linus Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Nämen du... Skit i Akaidisken då! Är det bara just den här samplingen du ska ha, och ingen annan? Ladda hem den som soundfont Efter zip-filen packats upp, kan det behövas sfArk eller sfpack för att packa upp soundfontfilen också.
drloop (oregistrerad) Postat 17 april 2006 Postat 17 april 2006 Linus du är en ängel 😄 Nu har jag satt den, låter perfekt! Tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, !
Nexustwins Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Kunde inte stå emot att göra om den till wave. 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag
hackeman Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Annars kan du ju köpa en Roland MT-32 för ett par hundralappar. 🙂
Nexustwins Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Annars kan du ju köpa en Roland MT-32 för ett par hundralappar. 😉 Lite "Video aktig" 😏
hackeman Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Annars kan du ju köpa en Roland MT-32 för ett par hundralappar. 😄 Lite "Video aktig" 🥰🙂 Hehe, en sån har jag. Kanske inte använder, man har iaf. 😄
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Mmm, har en D110 på vinden. Shakuhachin är inte riktigt levande i den är det bättre i MT-32? 🙂
Nexustwins Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Hehe.. har ingen hårdvara alls jag.. Blir väll en "Virus" A eller B till hösten. 😱
mornel Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Hehe.. har ingen hårdvara alls jag.. Blir väll en "Virus" A eller B till hösten. 😱 Öh, va? Vad har det med Shakuhachi-samplingen att göra?
hackeman Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Mmm, har en D110 på vinden.Shakuhachin är inte riktigt levande i den är det bättre i MT-32? 😆 Hehe, jag har faktiskt en D10:a oxå. Har för mig deras Shakuhachi låter ganska likvärdigt, dvs vedervärdigt. 😱
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2006 Postat 22 april 2006 Mmm, har en D110 på vinden.Shakuhachin är inte riktigt levande i den är det bättre i MT-32? 😆 Hehe, jag har faktiskt en D10:a oxå. Har för mig deras Shakuhachi låter ganska likvärdigt, dvs vedervärdigt. 😱 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.