Jump to content
Annons

En ny låt


Myrli

Bra eller dåligt?  

11 röster

  1. 1. Bra eller dåligt?

    • Bästa jag hört
      1
    • Bäst
      0
    • Bra
      7
    • ganska bra
      0
    • ingen höjdare
      1
    • Dålig
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN:psalm 532 jag kom inte hit för att jag tror

* ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

* GENRE:pop

* LÅTLÄNGD: 2:58

* KOMPOSITÖR:Anders Myrli

* PRODUCENT:Anders Myrli

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 4.2 mb

* STATUS: Färdig demo

Edit, ändrade på låten, fixade lite med trummorna och rättade till pianot. Mixade om.

//Anders

Anders_Myrli___Jag_kom_inte_hit_f_r_att_jag_tror.mp3

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är väl inte rätt person att recensera kristen musik men gör ett försök. Sången med uttryck som alltid snygg. Kompet: Snygg avägning mot sången. Gillar pianoliret och det svänger faktiskt om det (kolla ackordet bara vid 01:38, nån ton som låter fel där). Pianobroderierna kan dock platsa bättre mellan sångstroferna. Börjar uppskatta mer och mer när det inte ligger nåt trumkomp på lugna låtar efter att ha lyssnat på Peter Lemarcs senaste bl a. Slopa trummorna eller bara på sista versen kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre, tycker jag. Sången fram något, skall tydligen gå att sidechaina sången mot pianot så att det dänpas någor under sångstroferna. Snyggt med pausandet av trummorna på slutet, lyfter fram feelingen i låten. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre, tycker jag. Sången fram något, skall tydligen gå att sidechaina sången mot pianot så att det dänpas någor under sångstroferna. Snyggt med pausandet av trummorna på slutet, lyfter fram feelingen i låten. Bra jobbat!

Tack mannen.. sidechaina.. vet inte hur man gör. vilket prog ska man använda? kör cubase sx3

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm...Det är nåt visst över kristen musik, sångsättet är många gånger väldigt likt. Jag tror jag skulle kunna höra att du är kristen även om du ändrade texten och sjöng om nåt annat.

Mmmm... nä detta är inte min grej... men pianot är schysst.

Ok.. man kanske skulle göra en blind test på dig.

Jag har faktiskt funderat på det där, hur kommer det sig att jag har ett kristet uttrycksätt? Varför kan man höra det på mig. Själv lyssnar jag mycket sällan på kristna artister, och jag är uppvuxen i en punk miljö. Fram tills jag var 20 var det nästan bara punk och metal som gällde och jag har inte alltid varit troende.

Vad är det då som gör att du tycker att jag har ett kristet uttrycksätt. Ge mig 10 exempel på kristna artister och nån av deras låtar som du känner till.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt i det lilla formatet. Gillar det avskalade. Fint pianospel. Tycker att du skulle ta ett par tagningar till på sången. Första deeeejjj tycker jag låter ganska illa. Känns som du inte sjungit upp dig ordentligt och saknar klang.

Det här är väl lovsång och får bedömas som det, alltså ska det handla och sjungas om Gud om jag fattat det rätt.

Bra jobbat! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt i det lilla formatet. Gillar det avskalade. Fint pianospel. Tycker att du skulle ta ett par tagningar till på sången. Första deeeejjj tycker jag låter ganska illa. Känns som du inte sjungit upp dig ordentligt och saknar klang.

Det här är väl lovsång och får bedömas som det, alltså ska det handla och sjungas om Gud om jag fattat det rätt.

Bra jobbat! 🙂

Tack..Lovsång/psalmer ska bedömas som lovsång och psalmer jag kunde inte sagt det bättre själv 😛

Ska se över sången nån dag när jag inte är så förskräckligt täppt. . Funderade på i fall man skulle dubba den, vi får se hur jag gör. Kanske ber min fru att lägga en stämma. 😉

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med dom andra instrumenten? Antar att det inte spelar nån roll om man inte kan höra säkert 🙂 , men basen och trummorna låter liksom onaturligt tighta. Bra ljud på allt dock. Personligen hade jag aktat mig för att använda frasen "livets ord" i en låt, hur andlig den än är 🙂 . Spelet är smakfullt raktigenom, men vart laddar man ner det frikyrko-reverbet som återkommer på dylika produktioner? Måste man gå med i nån hemlig klubb eller 😲 . Jag diggar kristna texter, men ibland blir det så mycket på näsan att man instinktivt ryggar, och jag är rädd att detta är gränsfall för mig; lite klubb för inbördes beundran -- verkligen ganska exklusivt (vilket är onödigt och synd för det kan göras så mycket mer allmängiltigt). Bra soft låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med dom andra instrumenten? Antar att det inte spelar nån roll om man inte kan höra säkert 😏 , men basen och trummorna låter liksom onaturligt tighta. Bra ljud på allt dock. Personligen hade jag aktat mig för att använda frasen "livets ord" i en låt, hur andlig den än är 🤪 . Spelet är smakfullt raktigenom, men vart laddar man ner det frikyrko-reverbet som återkommer på dylika produktioner? Måste man gå med i nån hemlig klubb eller 😏 . Jag diggar kristna texter, men ibland blir det så mycket på näsan att man instinktivt ryggar, och jag är rädd att detta är gränsfall för mig; lite klubb för inbördes beundran -- verkligen ganska exklusivt (vilket är onödigt och synd för det kan göras så mycket mer allmängiltigt). Bra soft låt.

Basen och kaggen är klippta för att matcha exakt. Tyckte det blev lite mera tryck i låten om man gjorde så.

Jag har tagit orginal texten från psalm 532 och inte ändra på den så mycket alls, gillade just frasen livets ord för det är ett litet chock moment för den som tror sig veta nåt om livets ord.

Detta är en psalm, och en psalm ska handla om Gud. Men just denna psalm handlar faktiskt mycket mera om en människas ärliga längtan efter hjälp från Gud.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lite som en Mauro ballad. Känns lite som man bara lyssnar och inte tänker på budskapet, dessvärre. Kristen musik (tycker jag) ska vara en orgel i en domkyrka eller en kammarkör. När man ska poppa till kristna budskap blir det lite si och så. Fredag försökte på 80-90 talet och det gick väl ganska bra. Men jag tycker att du är duktig på musik och borde finna nya vägar att föra ut ditt budskap. Välja lite nya vägar så att säga. Forma om texterna och skapa nyordning för hur man framför ett budskap. Det tillsammans med en musik som tar likaså nya vägar. Ja,då kan det bli riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bra gjort ! Lungt kristen musik, som kan vara skönt att lyssna på i stunder av frideller i stunder av lite hjälp (som jag upplevde den här låten).

Själv sysslar jag med lite mer svängig fart fylld gospel, där man vill glädja sig ännu mer. men jag gillade det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...