Jump to content
Annons

a place for all of us


stajo

Recommended Posts

LÅTNAMN: A place for all of us

ARTIST/GRUPP: stajo

GENRE:pop/ballad

LÅTLÄNGD:3:38

KOMPOSITÖR:stajo

PRODUCENT:stajo

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 5.2 megabyte

STATUS: Skiss

Ännu en svengelsk 😆. Lägger ut den för att få en vink om i vilken riktning jag skall ta den... Har någon som skall titta på hur gitarr kan läggas på den, sätter lite extra press på det här sättet 😆.

Om ni är stressade bör ni nog inte lyssna 😆 .

UPDATED!

Testade på att byta ljuden på den här och ändra lite i breaket...

Är det bättre? Dvs om ni kommer ihåg hur det lät 😆

aPlaceForAllOfUsUpdated.mp3

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Stajo fan sången tar sig mer och mer, det är läcket (dvs. luften rusar ut för fort) som spökar för dig det blir bara hals utan magstöd. Får du till det så du kan sjunga lite mer avslappnat med lagom tryck på tonerna då jäklar. Låten är som jag sa förut vacker som sjutton. Kanske lite längre toner på stråkarna och kanske trigga nån milli tidigare. Läckert piano som vanligt varför kan inte jag spela så fan det är orättvist 😏 .

Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

HONUNG

Jo lite nylon kanske inte vore så dumt... tack för tipset.

Burning Sven

Jobbar på att, men glömmer mig alltför ofta, det går ju i rätt riktning i alla fall 😉 .

Kul att du tycker den är ok, hon gillar den 🙂 . Skall kolla på stråkarna igen, gillar melodierna men skall kanske hålla ut lite längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt piano och bra låt. Jag tycker det räcker med pianot och lite stråkar på en sån här låt.

Och sången får du jobba lite på om du skall sjunga såna här saker. Med en sån låt så ställs det ju krav på sången 😄 Bara att öva, resurserna finns nog där.

Jag skulle vota för ett mycket avskalat och sparsmakat arr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt piano och bra låt. Jag tycker det räcker med pianot och lite stråkar på en sån här låt.

Och sången får du jobba lite på om du skall sjunga såna här saker. Med en sån låt så ställs det ju krav på sången :rolleyes: Bara att öva, resurserna finns nog där.

Jag skulle vota för ett mycket avskalat och sparsmakat arr.

Tack 😆 .

Jo det behövs övas här... en ganska bra låt att öva på också alltså passar nog mitt register egentligen. Hade iofs tänkt att sången i sticket skulle gå en oktav högre men var inte på humör 🤪 .

Det blir nog avskalat ja. Från början tänkte jag mig trummor och allt men sedan när jag började spela in så började jag fundera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken snygg komposition och pianospel. Bra arr med stråkar men dom känns lite syntiga. Sången skulle bli hjälpt av att dra upp mer diskant och skära i bas. Sjung in den fler gånger och lyssna var det kan förbättras. Man kan alltid tänja sina gränser!

Link to comment
Dela på andra sajter

91:an

Tack 😄! Jo lite syntigt är det, har väl inga riktigt autentiska ljud, skall ändå rota lite till i ljudbankerna. Nu i påsk när folk är iväg skall jag försöka sjunga lite mer och testa lite med det du nämnde.

equality

😄 . Jo klippt var det här... skall försöka få ihop delarna lite bättre nu i helgen. Alltså försöka låta bli att betona konsonanterna? Det är svårt, det är svårt , men jag skall, jag skall :rolleyes:.

AXL THE ROCKER

Jo det är några fraser som jag tänkt kolla upp men ändå inte blivit av... Frågan är väl om man verkligen kan säga tex; certain of?? men sure of låter inte bra ... och sången, jo jag jobbar på den 🙂. Eftersom jag främst ser mig som låtskrivare så värmer det när jag hör att du tycker om låten i sig, jag skall dock försöka framföra den lite bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Stajo..

Lyssnat på din låt för första gången.

Snygg produktion - som vanligt! Grymt piano!!

Mycket vacker låt..lägger mig inte i ljud/gitarr diskussionen..

Sången - lite bättre på vissa partier..men..när du går upp i tonläge så byter du teknik..därav det smått nasala ljudet..försök att ligga kvar där du ligger när du sjunger det lite mörkare partiet..sedan när du går upp så kommer du att märka att det blir mycket högre/starkare..då backar du bara en bit från miken..alternativt så kör du en kompressor direkt för att uttjämna..bli inte rädd för att klämma i..undrar ibland vad mina grannar tänker när jag tar i..keep up the good work!!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Stajo..

Lyssnat på din låt för första gången.

Snygg produktion - som vanligt! Grymt piano!!

Mycket vacker låt..lägger mig inte i ljud/gitarr diskussionen..

Sången - lite bättre på vissa partier..men..när du går upp i tonläge så byter du teknik..därav det smått nasala ljudet..försök att ligga kvar där du ligger när du sjunger det lite mörkare partiet..sedan när du går upp så kommer du att märka att det blir mycket högre/starkare..då backar du bara en bit från miken..alternativt så kör du en kompressor direkt för att uttjämna..bli inte rädd för att klämma i..undrar ibland vad mina grannar tänker när jag tar i..keep up the good work!!

MVH

Micael

tack 😏.

jo i vissa delar känns det mer avslappnat... men det är när jag går upp som jag inte vill störa grannarna 😏. Väldigt tacksam för dina tips och jag går ständigt och spänner magen från och till 😏 . Skall testa det du pratar om idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ, Stajo. Jag brukar gilla dina låtar. Men dena...Näe.

Svengelska kan funka i vissa sammanhang. Inte här.

Pianoljudet: ruggigt dåligt

Sången; Du sjunger bra men detta känns bara fake.

Uppriktigt ledsen.

Tror på dig! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ, Stajo. Jag brukar gilla dina låtar. Men dena...Näe.

Svengelska kan funka i vissa sammanhang. Inte här.

Pianoljudet: ruggigt dåligt

Sången; Du sjunger bra men detta känns bara fake.

Uppriktigt ledsen.

Tror på dig! 😄

😄 dede...

är pianoljudet så taskigt? Det är samma jag brukar använda, klart det hörs ju tydligare i en sådan här låt.

hm det här är nästan citat på förra inlägget du gjorde på förra låten. Antingen blandar du ihop mig med någon annan eller så har jag tappat allt 😄 .

Vore kul om du nämner någon låt där jag lyckats hyggligt så kan jag jämföra och se vad jag tappat längs vägen.

Det är kul att du tror på mig, men jag känner mig lite vilsen 🙂...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger väl bara vad andra har sagt, men jag tycker det här är så sympatiskt att jag inte kan låta bli att komma med ett inlägg.

Lite svajig sång men en fin vemodig sång även om den kanske inte blir en tidlös sådan, melodi alltså. Snyggt pianoljud. Är det samplat?

När gitarren kommer in borde den nog spela komp istället för fingerplock. Jag tycker det krockar med pianot.

Stråkarna borde nog förbättras. Dom känns odistinkta. Mer tryck där, mer breda shok, en cello kanske?

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

dålig engelska skulle jag villa säga, det stör otroligt mycket. och även stråkarna är störigt fula. mestadels ljudmässigt. det borde även vara lite anorlunda ljud på stråkarna, för just nu låter de som Zelda - A link to the past(super nintendo)hehe, seriöst. väldigt dov ljudbild i huvudtaget. men fixa till det så kan det bli bra... peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokai

Kul att du tycker det är ok. Pianot är Grand vsti. Visst gitarren krockar nog lite, har funderat på det. Det beror nog bla på att jag spelar otight men är nog också som du säger att det kanske blir lite plåttrigt.

Stråkarna, håller på och letar efter lite andra stråkljud och tror jag hittat något som låter lite mer äkta. En cello är på gång 😎.

dajerszz

Engelskan brister mest i uttalen och det kan vara störande, det tycker jag själv 🙂 . Ibland tror jag att svenskar är de som stör sig mest, mer än amerikanarna eller engelsmännen själva. Har haft den ute på en amerikansk site och bett om kommentarer på det grammatiska och de tycker det är helt ok.

Ljudbilden är lite dov ja, se ovan... jag tycker det börjar bli bättre kommer lägga ut den igen om någon dag. Lyssna gärna och säg om det blivit bättre. Tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tja! Tycker att stråkarna bör sänkas ganska mycket och att sången bör läggas om på några ställen.. tex första versen där du skulle kunna göra om med lite enklare fraseringar. Öva in versen där du kollar upp hur orden ska uttalas och sen sjunger in med samma känsla som du brukar ha. Öva och sjung till låten. Låten har potential.. bra att du skippade trummorna på den här låten tycker jag. Snyggt piano. Kör hårt! 😕

Edit: stavgång

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt !, snyggt spelat och mycket fint arrat, tyvärr drar sången ner helhetlsintrycket. Om jag vore du skulle jag göra som jag 🤪 , dvs överlåta

sången till nån som sjunger riktigt bra ,skulle kunna bli en riktigt bra låt då !

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Richie76

Alldeles riktigt de är för höga, lite blind eller så gillade jag melodierna på dem så jag ville alla skulle höra, men det går ju fram ändå :rolleyes: sänker... Jag hatar att öva... börjar tom tappa lite på pianot för att jag spelar bara när jag spelar in nuförtiden. Får väl sitta och lyssna på andra låtar och se hur de uttalar där men är rädd för att jag är ett hopplöst fall... Kul att du tycker den har ett existensberättigande.

jw_61

Det är väl lite så att man inte vill pracka på folk sina låtar men ingen blir gladare än jag om någon tycker det är värt att försöka sig på någon låt. Har ju själv inte några högflygande planer med mitt sjungande precis 😏 . Så om någon framöver när jag lägger ut låtar är intresserad av att sjunga är det bara att skicka ett pm...

Kul att du gillar det!

Equality

Visst lönar det sig 😏. Tack. Jo det var nog inte bara att alla stråkar var högt utan ljudbilden blev lite skev... Fixar detta .

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...