El Gatto (oregistrerad) Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 tja Fick mina monitorer i går! Ett par KRK ROkit RP5. Nu är det så att det är jäkla mycket ljud i dem!! så mycket att jag måste sänka volympoten till min (-30db) på monitorerna för att kunna ha ljudkortet (Terratec phase x24) på 0db.. SÅ nu undrar jag vad man ska sträva efter att ha 0db på kortet och lågt på monitorerna eller om man ska ha 0 på monitorerna och sänka signalen från ljudkortet (man hamnar typ på -25db på kortet i så fall). Eller ska man rent ut av ha lite lagom på båda?? JAg har som vanligt ingen aning..... Cheers (PSSSHT....första ölen.....höp,höp....klunk,klunk,klunk....ahhhh)
mtornros Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Jag vet heller inte hur man SKA ha, men jag har iaf väldigt lågt på monitorerna och ca halva volymen på ljudkortet, och grundvolymen i Windows. Jag märkte t.ex. att ett surr ur monitorerna (från ljudkortet) försvann när jag sänkte volymen på monitorerna och höjde ljudkortets.
drloop (oregistrerad) Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Jag litar inte på ljudkort och Windows. Ponera att något går snett med Windows, vilket naturligtvis aldrig inträffar men tänk om. Och det råkar bli drivarna till ljudkortet som ballar ur med 0DB vilt distande digital brus. Vad skulle hända med dina aktiva KRK då? Utifrån detta scenario så har jag sänkt högtalarnas input.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.