Exil Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 (redigerat) Igår så spelade jag in ackegura och jag kommer ihåg att jag glömde att välja vilken mapp filerna skulle läggas i. Det funkade dock utmärkt att spela in och inga problem, förrän nu när jag skulle öppna projektet igen. Då hittar inte Logic filerna, och om jag söker efter dem så har aif-filerna blivit mappar. Dem ligger i bibliotek/applications support/Logic/Undo/Undo data/Gitarr#2 I den mappen finns det två konstiga filer som jag antar är inspelningen, men jag vet ej hur jag ska göra om dem till aif igen? Väldigt frustreande, eftersom filerna finns i datorn, men dem har gjorts om till mappar :S Hoppas någon kan hjälpa mig nu på direkten. för jag sitter och mixar i studion just nu. Ha de! Redigerat 10 april 2006 av Exil
osiris Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Har du valt att logic själv ska söka efter audiofilerna när du startar projektet?
waatani Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 om du sparar som "save as project" så sparas allafiler i en mapp med låtens namn. Då har du allt på en o samma plats.
Linus Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Det funkade dock utmärkt att spela in och inga problem, förrän nu när jag skulle öppna projektet igen. Då hittar inte Logic filerna, och om jag söker efter dem så har aif-filerna blivit mappar. Dem ligger i bibliotek/applications support/Logic/Undo/Undo data/Gitarr#2 bibliotek/applications support/Logic/Undo/Undo data/Gitarr#2 Den där mappen är till för att kunna ångra redigeringar i audiofilen, och innehåller bara data för Logic. Vart din original-ljudfil tagit vägen är en annan fråga. När du skapade projektet fick du välja en sökväg till en mapp där din projektfil (.lso), Audio-mapp m.m. skulle sparas. Finns inte filen i den mappen vet jag inte vad du har gjort? 😏 Har du råkat flytta in en tom mapp med namnet Audio i din projektfolder kanske? Antingen anger du i Logics inställningar i vilken mapp som inspelningar ska lägga sig globalt för alla projekt. Eller så kan du på projektnivå välja mapp med Set Audio Record Path i Logics Audio-meny. Jag brukar även klicka för "Copy Audio Files" så att jag kan vara säker på att filer jag importerar i Logic också hamnar samlade i projektmappen.
hegobald Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Öhh... Jag är i och för sig en så kallad audiofil... Menjag är inte särskillt "mappad" för det
Exil Postat 6 april 2006 Trådstartare Postat 6 april 2006 Jo det här är ett väldigt konstigt problem. Jag har nästan gett upp och får nog spela in igen, och då verkligen spara den på rätt ställe. Nu har filerna sparat någon stans i datorn utan att jag vet vart det är. Antaglien på det stället som Logic använder när man inte har ställt in något :S Och eftersom man inte hittar några filer när man söker efter dem så måste dem nog tyvärr vara borta. Det här gäller skolans dator så det kan har varit någon som råkat ta bort eller så. Spelade in bas idag på rätt ställe 🙂 så det ska nog gå bra att ta om ackeguran sen igen 🙂 Om två veckor sådär är den nog klar, så då postar jag den direkt här på forumet, för det låter riktigt lovande 🙂
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 8 april 2006 Postat 8 april 2006 Sök alla aif filer så borde du hitta dom om ingen har raderat dom förstås. Förstår att det kan bli ett jäkla letande i och med att det är en skoldator men dom måste ju finnas där nånstans i och med att du har spelat in dom. Förmodar att det är fråga om Mac men det borde ju bli en datum tag eller nåt även på Macfiler. Din song/arrange fil borde ju också kunna länka till dina audiofiler som du spelat in oavsett var dom hamnat så det verkar ju jäkligt mystiskt från början. Det måste va nån som städat i datorn. Nåväl lycka till hoppas det löser sig. Göran
Linus Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Det här gäller skolans dator så det kan har varit någon som råkat ta bort eller så. Okej, det förklarar nog. Nån annan fick för sig att städa och tömma Audiomappen... Trist...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.