Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Ibland har man paketförslag. Vilket skulle ni välja av dessa för 3500 SEK?

1) Sennheiser HD 250 Pro Linear II lurar + Röde NT1A mik

2) 2 par Sennheiser HD201 lurar + MXL 990 stormembransmik + Boss CompressorSustainer CS-3 gitarrpedal + Boss Dynamic Wah/Humanizer gitarrpedal + SoundHole centrumhålsprydnad i lönnträ, modell 3 + 20 st Dean Markley Plektrum

3) AKG K240S lurar + JJLabs HRM-4 Ribbon bandmik + Behringer CompressorSustainer gitarrpedal + Mikstativ fullängds

4) UltraSone Proline 650 lurar + JJLAbs C010B stormembransmik

5) MXL V67G vintagemik stormembran + Sennheiser HD215

😆

pasta//:musik

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Visst. Det var inget dåligt förslag heller.

...och jag som var förtjust i alternativ nummer 1. Har tyvärr inte hört HD250, men om frekvensomfånget inte ljuger (med 3dB avvikelse) så... plus att Röde-miken har lägsta bruset jag känner till och det blir måååånga spår med ensam mik. Då adderas ju varje brusandel.

😆

musik (oregistrerad)
Postat

Listpriset är f.ö. 2095 + 1995 = 4090 SEK för alt. 1. Men jag har sett dem för beställning för totalt 3500 SEK på två olika ställen.

😆

Postat
Listpriset är f.ö. 2095 + 1995 = 4090 SEK för alt. 1. Men jag har sett dem för beställning för totalt 3500 SEK på två olika ställen.

😆

Listpris är ju bara ett riktmärke att utgå från - och beställer man flera saker samtidigt, är det ju alltid lättare att få ett bra pris. 😆

Postat

Ja, nog skulle jag föredra en NT1A före B1. (Ja, jag har både en B1 och en NT2A som förmodligen innehåller samma membran som NT1A, fast två st - eller i alla fall liknande kvalitet..?)

Sennheiser HD250 har jag inte själv, men om jag minns rätt låter de inte fel. (HD280 som är billigare låter inte alls fel, och HD650, snäppet upp är ljuvliga och de båda är i bruk här...)

Så jag skulle nog satsa slantarna på micken, i det här fallet, om jag vore som du...

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Claes: Ok. Lurarna såg jag på ett ställe och miken billigast på ett helt annat. Kanske skulle försöka få de som har miken att låta mig köpa lurarna där också, för 1700 alltså... Även om de tar 2100. Samma ställe - ofta bäst!

😉

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.