Jump to content
Annons

Zappa plays Zappa


Florian le Sage

Recommended Posts

Hej-ville kolla om det är några Zappa-fans här på forumet som skall gå på Hovet den 19 Maj,vilka platser ni har osv samt kuriosa,konsert minnen från förr etc...

Själv var jag optimist och fick "bara" tag på läktar platser eftersom det i prinicp var slutsålt förra sommaren och Hovet endast kommer att utnyttjas till hälften?!?

Kanske någon som har plåtar att sälja på parkett-maila i så fall 😉

Hur som helst så blir det här något att se fram emot som saknar motstycke i den övriga världen av "artister" ni som vet vad jag talar om vet vad jag menar---underbart!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

OK,googla men jag ger dig lite info i alla fall:

Dweezil & Ahmet Zappa har äntligen beslutat sig för att spela sin fars musik efter alla år som gått sedan hans otimliga bortgång 1993.

Det är på tiden att världen får återuppleva den konst som kompositören och bandledaren Frank Zappa var upphov till + att de vill väcka intresset för nytillkomna generationer av lyssnare som ännu inte upptäckt den fantastiska värld som den musiken utgör!

Steve Vai---Terry Bozzio och Napoleon Murphy Brock gästar,liksom andra men det blir överraskningsmoment... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dweezil & Ahmet Zappa har äntligen beslutat sig för att spela sin fars musik efter alla år som gått sedan hans otimliga bortgång 1993.

... 🙂

Men Dweezil har väl aldrig gjort nåt bra? Eller? Jag kommer ihåg nån småball beegeescover, och att han såg blygare och blygare ut för varje gång det blev hans tur i en gitarrduell med Vai... men annars?

Nog raljerat... det kanske skulle vara ball att ta del av giget. Jag tar det som ett uppslag.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Dweezil har väl aldrig gjort nåt bra?

hmmm...för det första är han en för jävligt duktig gitarrist,redan som ung på 80-talet briljerade han bredvid farsan på scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara så intressanta är väl en annan sak + att han tydligen är med i nåt billigt underhållningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsägen) han har ju proddat en del tex Lisa Loeb vilket jag inte hört men skit samma-nu skall han göra det han kan och vill och då lovar jag dig att det blir mer än en "uppslag" vilket är ett märkligt arrogant uttryck i sammanhanget... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

...för det första är han en för jävligt duktig gitarrist,redan som ung på 80-talet briljerade han bredvid farsan ...

Nejnej... han var/är en någotsånär hyfsad gitarrist som gav sig på den enda genre som hans farsa inte riktigt pillat på; hårdrock. "Briljerade" är ju att ta i...

Jag satte faktiskt på hans gamla "Confessions" (precis nu), lite inspirerad av denna tråd, och ärligt talat; om inte snubben hade hetat Zappa skulle jag aldrig kommit ihåg skivan. Och handen på hjärtat; det skulle inte du heller?

***

Nåväl, uppslaget kvarstår 😱 , arrogant eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Dweezil har väl aldrig gjort nåt bra?

hmmm...för det första är han en för jävligt duktig gitarrist,redan som ung på 80-talet briljerade han bredvid farsan på scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara så intressanta är väl en annan sak + att han tydligen är med i nåt billigt underhållningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsägen) han har ju proddat en del tex Lisa Loeb vilket jag inte hört men skit samma-nu skall han göra det han kan och vill och då lovar jag dig att det blir mer än en "uppslag" vilket är ett märkligt arrogant uttryck i sammanhanget... 😕

Lisa Loeb står väl för ungefär allt det F. Zappa hatade. Hade ingen aning om att det var Zappa junior som proddat henne. Kul! Trots det frikyrkliga soundet i hennes plattor är det sjyssta låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Men Dweezil har väl aldrig gjort nåt bra?

hmmm...för det första är han en för jävligt duktig gitarrist,redan som ung på 80-talet briljerade han bredvid farsan på scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara så intressanta är väl en annan sak + att han tydligen är med i nåt billigt underhållningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsägen)

Lite inte på hörsägen, matprogrammet är bland det anspråklösaste och coolaste matprogrammet som visats på TV med mycket musik blandat med vanliga och ovanliga delikatesser, programmet med pannkakstemat visade dessutom upp en fruktat grym fruktstaty föreställande ZAPPA senior.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm,går den fortfarande,på vilken kanal i så fall-vore ju kul att se vad det är för stuk på grabben idag,jag såg honom på scen med pappa på 80-talet,Max och Morgan likaså då de blev uppbjudna för första gången,vilken resa det måste ha varit för dom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Hmmm,går den fortfarande,på vilken kanal i så fall

Kanal5 visar programmen i repris lite då och då på eftermiddagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

kul,en själsfrände på forumet-äntligen,trodde alla var borta i skallen här 😲

jodå-Dweezil har legat i säger han,för att detta skall bli så bra som Frank hade velat,han känner nog trycket och vet vilken standard som gäller-snaaart är vi där!!!

Har du parkettplats eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Zappa, min absoluta favorit! Har däremot ingen biljett. Såg honom i Malmö Folkets Park 1979 eller 1980. Bla var Ruth med. Grymt!! Bland det bästa jag någonsin sett. Sedan var jag på konserten i på Olympen i Lund när han spelade I´m the walrus och Stairway bla. Snackade med bandet efteråt. Alla utom Zappa. Dom satt och tog en öl i puben. Zappa, sa dom, var på rummet och komponerade. Efter ett tag kom deras roadmanager och sa att det var dags att gå och lägga sig. 😏 En öl var fick dom bara ta.

Dessa killar hade spelat med de största i USA och sa att spela med Zappa var defenitivt det roligaste. Ingen konsert var den andra lik. Likadant läste jag att det skulle vara på Zappa plays Zappa. Varje kväll, sa Dweezil skulle vara olik den andra.

Får väl se om jag får tag på någon biljett och om det är tid att åka till Sthlm. Bor ju inte direkt i närheten. Men..men.... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
jag såg honom på scen med pappa på 80-talet,Max och Morgan likaså då de blev uppbjudna för första gången,vilken resa det måste ha varit för dom...

Någon som begriper varför Morgan måste rida på Zappas framgång jämt och ständigt?

Så fort man läser en intervju om Morgan ska det nämnas att han som 9åring spelat med Zappa. Jag vet det är stort men jag vet inte om det har hjälpt han att utvecklas som den duktiga musiker han är förutom ett kul gig.

kanske stämer bra med Mottot: "All PR är bra PR" antar jag!

Till och med på DFHS står det Zappa??? (Mats & Morgan, Frank Zappa) jag menar har Zappa varit med och utvecklat programet?? jag bara frågar?

tycker han klarar sig gott på sin egen karriär, en av värdens bästa trummis.

Och på frågan: Nope, ska inte på Hovet, skulle vara kul att se om dom lyckas skapa samma energi och briljanta humoristiska show som pappa Zappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

kirtaphus Postat den 18 April 2006, 20:53
(Florian le Sage @ 7 April 2006, 00:13)

jag såg honom på scen med pappa på 80-talet,Max och Morgan likaså då de blev uppbjudna för första gången,vilken resa det måste ha varit för dom... 

Någon som begriper varför Morgan måste rida på Zappas framgång jämt och ständigt?

Så fort man läser en intervju om Morgan ska det nämnas att han som 9åring spelat med Zappa. Jag vet det är stort men jag vet inte om det har hjälpt han att utvecklas som den duktiga musiker han är förutom ett kul gig.

kanske stämer bra med Mottot: "All PR är bra PR" antar jag!

Till och med på DFHS står det Zappa??? (Mats & Morgan, Frank Zappa) jag menar har Zappa varit med och utvecklat programet?? jag bara frågar?

tycker han klarar sig gott på sin egen karriär, en av värdens bästa trummis.

Och på frågan: Nope, ska inte på Hovet, skulle vara kul att se om dom lyckas skapa samma energi och briljanta humoristiska show som pappa Zappa.

Det är väl inte Morgan som skriver artiklarna? Det är nog ett sätt att skapa intresse för han som person av andra.

Edit: Jag var ruggigt sugen att gå men samma dag kommer flickvännen hem efter en 4 mån lång resa i Argentina. Så om livet är mig kärt så gör jag nog bäst i att umgås med henne istället!

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte Morgan som skriver artiklarna? Det är nog ett sätt att skapa intresse för han som person av andra.

Jag tror inte det är journalister som har gjort DFHS, och tryckt dit Zappas namn på kartongen! 😄 Men jag förstår vad du menar, kanske bara jag som är lite tröt på de, när man hört samma sak år efter år. Journalister kan säkert vara tjatiga. 😉 och vill sälja lösnummer precis som Toontrack. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är journalister som har gjort DFHS, och tryckt dit Zappas namn på kartongen!  Men jag förstår vad du menar, kanske bara jag som är lite tröt på de, när man hört samma sak år efter år. Journalister kan säkert vara tjatiga.  och vill sälja lösnummer precis som Toontrack.

Jag tänkte bara att det är andra som pushar för Zappa kopplingen för att tjäna mer pengar. Det är som när man raggar på krogen, man framhäver sina bästa sidor och överdriver dom lite för lösnumrets skull! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...