Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag undrar om det skulle funka att koppla ihopp ett qudraverb2 med mitt delta1010 ljudkort.

Quadraverbet har ju optiska in/ut och delta1010 har ju spdif.

AlltsÄ behöver jag en konverter.

Men skulle det funka upplösningsmÀssigt?

Jag arbetar oftast i 24/41 efter jag fick höra hÀr att det var mer eller mindre standard. Innan brukade jag jobba i 24/48 för att jag hade pluggar som inte gillade högre upplösning.

Jag har lÀst i manualen att den jobbar med 24bitar internt.

NÄgon som Àr duktig och orkar slÄ ett getöga i manualen pÄ lÀnken nedan och vÄgar svara pÄ om dom tror det funkar om jag skaffar en optisk-spdif (och spdif-optisk sÄklart) konverter.

Manualen till quadraverb2

Tacksam för hjÀlp!

Redigerat av hansjohnny
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

BrÀnner du inte mera pengar pÄ en opt/coax-konverter Àn pÄ att köpta en ny effektenhet med fÀrdiga coax in/utgÄngar?

Postat

Som en formsak kan jag pĂ„peka att S/Pdif förekommer bĂ„de som optisk (med fiberkabel och TOSlink-kontakter) och elektrisk (koaxialkabel med RCA-kontakter). Att Lightpipe-formatet frĂ„n ADAT ocksĂ„ anvĂ€nder samma kabel och kontakter som optisk S/Pdif bidrar till en del förvirring, sĂ„ det Ă€r bĂ€st att ta upp det, sĂ„ att inga missförstĂ„nd föreligger... 😕

I just detta fallet, blir det dock problem, eftersom manualen sĂ€ger att man anvĂ€nder "Alesis' multichannel format" pĂ„ de optiska anslutningarna och att man kan vĂ€lja vilket stereopar man vill anvĂ€nda... Det Ă€r alltsĂ„ inte samma sak som S/Pdif - och dĂ€rför skulle du behöva en ganska dyr omvandlingsburk för att fĂ„ det att snurra... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.