Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag undrar om det skulle funka att koppla ihopp ett qudraverb2 med mitt delta1010 ljudkort.

Quadraverbet har ju optiska in/ut och delta1010 har ju spdif.

Alltså behöver jag en konverter.

Men skulle det funka upplösningsmässigt?

Jag arbetar oftast i 24/41 efter jag fick höra här att det var mer eller mindre standard. Innan brukade jag jobba i 24/48 för att jag hade pluggar som inte gillade högre upplösning.

Jag har läst i manualen att den jobbar med 24bitar internt.

Någon som är duktig och orkar slå ett getöga i manualen på länken nedan och vågar svara på om dom tror det funkar om jag skaffar en optisk-spdif (och spdif-optisk såklart) konverter.

Manualen till quadraverb2

Tacksam för hjälp!

Redigerat av hansjohnny
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Bränner du inte mera pengar på en opt/coax-konverter än på att köpta en ny effektenhet med färdiga coax in/utgångar?

Postat

Som en formsak kan jag påpeka att S/Pdif förekommer både som optisk (med fiberkabel och TOSlink-kontakter) och elektrisk (koaxialkabel med RCA-kontakter). Att Lightpipe-formatet från ADAT också använder samma kabel och kontakter som optisk S/Pdif bidrar till en del förvirring, så det är bäst att ta upp det, så att inga missförstånd föreligger... 😕

I just detta fallet, blir det dock problem, eftersom manualen säger att man använder "Alesis' multichannel format" på de optiska anslutningarna och att man kan välja vilket stereopar man vill använda... Det är alltså inte samma sak som S/Pdif - och därför skulle du behöva en ganska dyr omvandlingsburk för att få det att snurra... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.