hackeman Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 1) Möjlighet att skicka vidare mina PM till extern email adress. PM lÄddan blir ju full i ett nafs, och vissa mail innehÄller info jag inte vill radera (och inte heller behöva kopiera/exportera manuellt). 2) Möjlighet att skicka ett INSTANT PM till anvÀndare som Àr online för att inbjuda till extern instant messenger eller annan chat tjÀnst. Eller helt instant blir det ju inte eftersom vi pratar web, utan det fÄr bli sÄ fort man laddar ny sida, men iaf nÄn mer iögonfallande notify Àn den för "Nytt/nya brev idag". Ok, har inte helt tÀnkt igen detta, men syftet skulle vara att hinna fÄnga anvÀndaren innan han/hon loggar ut igen, för att dÄ chatta realtime istf omstÀndiga PMs. 3) Möjlighet att söka pÄ trÄdar startade av ett visst alias, istf alla inlÀgg av ett alias. fyll gÀrna pÄ....
Plus o Minus Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 punkt 2 Ă€r helt klart vĂ€rt att sattsa pĂ„. bör heller inte vara sĂ„ svĂ„rt och inkludera om jag har förstĂ„tt det rĂ€tt, men vad vet jag đ
dbd Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 2) Möjlighet att skicka ett INSTANT PM till anvĂ€ndare som Ă€r online för att inbjuda till extern instant messenger eller annan chat tjĂ€nst. Eller helt instant blir det ju inte eftersom vi pratar web, utan det fĂ„r bli sĂ„ fort man laddar ny sida, men iaf nĂ„n mer iögonfallande notify Ă€n den för "Nytt/nya brev idag". Ok, har inte helt tĂ€nkt igen detta, men syftet skulle vara att hinna fĂ„nga anvĂ€ndaren innan han/hon loggar ut igen, för att dĂ„ chatta realtime istf omstĂ€ndiga PMs. Ăr inte popupfönstret med DU HAR ETT NYTT MEDDELANDE!!!!@% som de har nu, iögonfallande nog? Jag tycker det Ă€r rĂ€tt svĂ„rt att missa den.
dbd Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Om du inte aktiverat den featuren sÄ gÄ in pÄ "min kontrollpanel", "board settings" och sÀtt sedan "do you wish to get a pop up notification when you get a new private message?" till yes.
Plus o Minus Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 (redigerat) tackar för pĂ„pekandet dbd đ men vill pĂ„peka i farten att den funktionen redan va instĂ€lld, iaf för min del. och nej, jag har inte en pop-up killer đ Redigerat 2 juni 2004 av Artistbolaget
Björn Olsberg Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Tjenare Hacke, allt vad du efterfrÄgar finns redan idag! Eller frÄn dag 1, faktiskt. 1. Du kan arkivera dina pm, fÄ dem komprimerade som en zip-fil och skickade till en extern adress. I din meddelandetjÀnst klickar du pÄ "Archive Messages" i vÀnstermenyn. 2. Alla meddelanden som skickas internt pÄ forumet, dyker upp som en popup sÄ snart mottagaren har laddat om en sida - eller klickat pÄ en lÀnk. Dock Àr det nÄgra som har popup-funktionen avstÀngd i sin webblÀsare eller genom ett annat program och dÄ syns endast meddelandet som lÀnken "1 Nytt/nya brev". 3. AnvÀnd sökfunktionen enligt bilden nedan: Mvh .björn.
Björn Olsberg Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 och nej, jag har inte en pop-up killer đ ...och du kör inte Mozilla, Firebird, Opera, Zone Alarm el dyl heller?
peppemannen Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Hehe.. man kanske skulle ta Ă„ knĂ„pa ihop en "live" studiochat.... đ I ett eget fönster som icq fast webbaserat... vore lite skoj.. För att just kunna snacka skit med samtliga som Ă€r online pĂ„ chatten ...
Plus o Minus Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 och nej, jag har inte en pop-up killer đ ...och du kör inte Mozilla, Firebird, Opera, Zone Alarm el dyl heller? EDIT: Flyttade trĂ„den till "Om sajten" frĂ„n "AllmĂ€nt". 4 nej & 1 ja pĂ„ dylikt. men denna dylikt saken ska inte vara boven i dramat enligt instĂ€llningarna đ
hackeman Postat 2 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 2 juni 2004 (redigerat) Tjenare Hacke, allt vad du efterfrĂ„gar finns redan idag! Eller frĂ„n dag 1, faktiskt. 1. Du kan arkivera dina pm, fĂ„ dem komprimerade som en zip-fil och skickade till en extern adress. I din meddelandetjĂ€nst klickar du pĂ„ "Archive Messages" i vĂ€nstermenyn. 2. Alla meddelanden som skickas internt pĂ„ forumet, dyker upp som en popup sĂ„ snart mottagaren har laddat om en sida - eller klickat pĂ„ en lĂ€nk. Dock Ă€r det nĂ„gra som har popup-funktionen avstĂ€ngd i sin webblĂ€sare eller genom ett annat program och dĂ„ syns endast meddelandet som lĂ€nken "1 Nytt/nya brev". 3. AnvĂ€nd sökfunktionen enligt bilden nedan: ... Mvh   .björn. Tack för det! 1) Har sett den funktionen, det var dĂ€rför jag lade till "och inte heller behöva kopiera/exportera manuellt". Vill enkelt kunna göra forward per mail som dyker upp nĂ€r det dyker upp. Alternativt att notifyn som skickas till min vanliga mail innehĂ„ller Ă€ven sjĂ€lva meddelandet och inte bara subject. (edit: att exportera till Excel format för att sedan importera detta till sin Outlook Ă€r ju ingen smutt process precis. đ ) 2) Har missat den dĂ€r popupen, helt enkelt pga att jag inte fĂ„r den. đ AnvĂ€nder Google Toolbars popup-blocker, men trots att jag nu Ă€ndrat till att tillĂ„ta popups pĂ„ denna site dyker ingen popup upp (kan bero pĂ„ att jag testar att skicka till mig sjĂ€lv och befinner mig sĂ„ledes redan i inboxen nĂ€r jag fĂ„r mitt PM... fĂ„r se hur det blir nĂ€r jag fĂ„r nĂ€sta PM frĂ„n annan Ă€n mig sjĂ€lv đ). Men min efterfrĂ„gan var lite mer Ă€n sĂ„ dessutom, peppemannen verkar vara nĂ€rmast att förstĂ„ vad jag Ă€r ute efter... đ 3) Tack, pĂ„ pricken vad jag var ute efter! Bordet hittat det sjĂ€lv. đ Redigerat 2 juni 2004 av hackeman
Neko Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 HÄller med om chatten. Enklast kanske vore om Studio kunde ha en irc Chatt kopplad till sidan. KVR har ju en sÄn chat. DÄ kan man ju se vilka som Àr online direkt och hoppa in dÀr. Webbaserade chattar brukar dock funka sisÄdÀr ibland. Har sett en del problem med en del. Men jag hÄller med. En privat konversation helt utan PMs vore ju att föredra. SÀrskilt nÀr anvÀndaren i frÄga inte har fyllt i MSN eller ICQ.
hackeman Postat 2 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 2 juni 2004 HĂ„ller med om chatten. Enklast kanske vore om Studio kunde ha en irc Chatt kopplad till sidan. KVR har ju en sĂ„n chat. DĂ„ kan man ju se vilka som Ă€r online direkt och hoppa in dĂ€r. Webbaserade chattar brukar dock funka sisĂ„dĂ€r ibland. Har sett en del problem med en del. Men jag hĂ„ller med. En privat konversation helt utan PMs vore ju att föredra. SĂ€rskilt nĂ€r anvĂ€ndaren i frĂ„ga inte har fyllt i MSN eller ICQ. Japp, du har greppat vad jag menar. đ Och det skulle vara möjligt med bĂ„de personlig chat och grupp-chat. Hmm, fast störst nytta skulle kanske grupp-chat göra eftersom man kan gĂ„ över ICQ/MSN vid personlig chat... jag menar, nĂ€r man vĂ€l "lĂ€rt kĂ€nna varandra" via forumets debatt o chat kanske man Ă€r redo för "intimare" kontakt som att byta messenger adresser? đ HĂ„ller med att web-baserad chat kan vara lite skakig ibland (beroende pĂ„ produkt) men med fördelen att det funkar genom alla brandvĂ€ggar (IRC funkar sĂ€llan genom företagsbrandvĂ€ggar - vilket sĂ„klart Ă€r bra, för inte ska anvĂ€ndarna sitta och köra IRC under arbetstid đ).
Lundin Postat 2 juni 2004 Postat 2 juni 2004 Jag hÀnger pÄ det dÀr med chatten... det skulle vara en neat grej... /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.