whitesnake_03 Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Hej! Vill gärna ha några svar 😏 Jag vill spela in min musik på datorn,(använder Cubase) och om jag nu ska spela in elgitarren så måste jag väl ha en bra mick och dra från ljudkortet och sedan micka upp framför förstärkaren? vilken mick fungerar till de då? har tittat på "ADK A51e" och "Golden Age FC1" ska helst inte vara dyrare än så..och ska inte vara några värstingrejer tacksam för svar! /martin
J.Westling Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 shure sm 57 är den mest använta micken till gitarr stärkare.... ca 900 spänn 😏
whitesnake_03 Postat 31 mars 2006 Trådstartare Postat 31 mars 2006 okejj 😄 men de blir hyfsat ljud om man kopplar micken direkt till ljudkortet? 😛
Micke H Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 okejj 😄 men de blir hyfsat ljud om man kopplar micken direkt till ljudkortet? 😛 Det beror helt på vilket ljudkort du har. Om du bara har det inbyggda blir nog resultatet inte alltid så bra. Du ska nog köpa ett nytt ljudkort när du ändå håller på. 😄
whitesnake_03 Postat 31 mars 2006 Trådstartare Postat 31 mars 2006 ahaa..vilka ljudkort under 1000 lappen är att rekomendera då 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.