Jump to content
Annons

Reparera glappande gitarr mickar....


Bajenuffe1

Recommended Posts

Reparera glappande gitarr mickar.... Är detta något som man klarar av med en löd penna och lite lod allena, eller behöver man specialverktyg alternativt skräckscenario.... lämna in den till en gitarr meckare som lägger den på en hylla i 3 veckor sedan tar ut 3 ggr vad gitarren kostade?

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förmodligen är det bara nån lödning som sitter dåligt i tele ingången eller mickomkopplaren, det är lätt fixat med en lödpenna. I värsta fall får du byta ut mickomkopplaren och då är det 3-5 tampar att löda om beroende på modell. Det är knappast troligt att det är glapp i själva micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! 😏

Det är troligtvis en lödning som släppt. Har du använt en lödpenna på tekniken eller slöjden i skolan så klarar du det själv! Du kan ju alltid ta med gitarren till en gitarrmekare för ett snabbt råd, det tar dom nog inte betalt för.

Du har väl kollat att det inte bara är telejackets mutter som måste skruvas åt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lött har man ju grort förr :-). Jag är mer fundersam på om det finns muttrar i själva gitarrkroppen som låser och som ramlar ner när man skruvar bort mickomkopplaren. Jag är till 99 % säker att det är den som spökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeffrey Lee Postat den 31 March 2006, 14:03
(Järven @ 31 March 2006, 12:51)

Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! 

Lite 5-56 i mickomkopplaren skadar väl inte ? Speciellt till mickväljaren på Fender stratan.

Ok! Är ingen expert, har aldrig provat det bara.

Bajenuffe1 Postat den 1 April 2006, 01:23

  Fixat och klart... Räckte att ta ut omkopplaren och göra rent kontakterna... Nu funkar båda mickarna.. Är skitglad för det är min absoluta favorit gitarr.

Kul att det funkar! Man ska aldrig vara rädd att underhålla guran, även en bil behöver oljebyte ibland! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...