Bajenuffe1 Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 (redigerat) Hej vÀnner. Nu Àr jag verkligen i akut behov av att lÀgga lite coola blÄs och strÄkar med min MIDI Keyboard. Finns det nÄgot bra billigt i vsti-vÀg? Finns det nÄgot som tÀcker bÄde Brass och strÄkar? Har ni nÄgra förslag och i sÄ fall, gÀrna en prisuppgift. /Bajenuffe Redigerat 30 mars 2006 av Bajenuffe1
Claes Holmerup Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 TvÄ exempel pÄ VSTi med bra orkester-ljud Àr Garritan Personal Orchestra (GPO) och EastWest Quantum Leap Symphony Orchestra Silver (EWQLSO Silver). GPO Àr mer "klassiskt" sound, medan EWQLSO Àr mer Ät filmljudshÄllet.
Egghuvud Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Edirols HQ Ă€r ocksĂ„ helt okej. Det lĂ„ter lite midi, men ljuden Ă€r stora och den krĂ€ver inte sĂ„ mycket cpu. đ Min symfoni Ă€r gjord i Edirol lĂ„ter sĂ„ hĂ€r: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=214519 (Obs Gammal TrĂ„d)
MusicGene Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Coolt blÄs Àr svÄrt att fÄ till med Garritan kan jag tipsa om.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 EWQLSO Silver edition Àr nog inte sÄ billigt men bra orkesterljud. Fick lÄna av en polare och testa, fint som fan men för dyrt för mig i nulÀget. Gjorde en snutt som heter till Peo, finns pÄ min SoundClick. LÄter ganska bra Àven för att vara gjort av en nybörjare som jag. Göran
lord_of_the_strings Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Edirol Orchestral kan jag verkligen rekommendera. Det har precis allt man behöver för att göra vÀrsta symfonin. Fungerar vÀldigt bra till min midikeyboard.
Claes Holmerup Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blÄs Àr svÄrt att fÄ till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blÄs Àn det som finns i orkesterbiblioteken.
Björn Olsberg Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blÄs Àr svÄrt att fÄ till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blÄs Àn det som finns i orkesterbiblioteken. Har du kört det sjÀlv? Vi stÀller oss tveksamma till resultatet man fÄr i Brass - det krÀver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nÀsta nummer av Studio.
Claes Holmerup Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blĂ„s Ă€r svĂ„rt att fĂ„ till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blĂ„s Ă€n det som finns i orkesterbiblioteken. Har du kört det sjĂ€lv? Vi stĂ€ller oss tveksamma till resultatet man fĂ„r i Brass - det krĂ€ver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nĂ€sta nummer av Studio. Jag har bara testat lite grand - och visst Ă€r det jobbigt och blir bara lite halvhyfsat om man inte lĂ€gger mycket tid pĂ„ det - men jag har lĂ€st inlĂ€gg i nĂ„got forum, dĂ€r det pĂ„stods att det skulle bli en skillnad ungefĂ€r som natt och dag, om man anvĂ€nder ett blĂ„smunstycke nĂ€r man spelar. Eftersom jag inte har nĂ„got blĂ„smunstycke sjĂ€lv, sĂ„ har jag inte haft nĂ„gon chans att testa det... Man kunde förstĂ„s ha önskat att de gjorde det lite mer keyboardvĂ€nligt, men man kan ju inte fĂ„ allt... đ
Boxcutter Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 chris hein horns för blÄs, överlÀgset. visserligen tar det typ 4 gig och kostar nog en del. totally worth it though.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.