Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej vÀnner.

Nu Àr jag verkligen i akut behov av att lÀgga lite coola blÄs och strÄkar med min MIDI Keyboard. Finns det nÄgot bra billigt i vsti-vÀg? Finns det nÄgot som tÀcker bÄde Brass och strÄkar?

Har ni nÄgra förslag och i sÄ fall, gÀrna en prisuppgift.

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Annons
Postat

TvÄ exempel pÄ VSTi med bra orkester-ljud Àr Garritan Personal Orchestra (GPO) och EastWest Quantum Leap Symphony Orchestra Silver (EWQLSO Silver). GPO Àr mer "klassiskt" sound, medan EWQLSO Àr mer Ät filmljudshÄllet.

• 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

EWQLSO Silver edition Àr nog inte sÄ billigt men bra orkesterljud. Fick lÄna av en polare och testa, fint som fan men för dyrt för mig i nulÀget. Gjorde en snutt som heter till Peo, finns pÄ min SoundClick. LÄter ganska bra Àven för att vara gjort av en nybörjare som jag.

Göran

Postat
Coolt blÄs Àr svÄrt att fÄ till med Garritan kan jag tipsa om.

Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blÄs Àn det som finns i orkesterbiblioteken.

Har du kört det sjÀlv? Vi stÀller oss tveksamma till resultatet man fÄr i Brass - det krÀver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nÀsta nummer av Studio.

Postat
Coolt blÄs Àr svÄrt att fÄ till med Garritan kan jag tipsa om.

Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blÄs Àn det som finns i orkesterbiblioteken.

Har du kört det sjÀlv? Vi stÀller oss tveksamma till resultatet man fÄr i Brass - det krÀver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nÀsta nummer av Studio.

Jag har bara testat lite grand - och visst Àr det jobbigt och blir bara lite halvhyfsat om man inte lÀgger mycket tid pÄ det - men jag har lÀst inlÀgg i nÄgot forum, dÀr det pÄstods att det skulle bli en skillnad ungefÀr som natt och dag, om man anvÀnder ett blÄsmunstycke nÀr man spelar. Eftersom jag inte har nÄgot blÄsmunstycke sjÀlv, sÄ har jag inte haft nÄgon chans att testa det...

Man kunde förstĂ„s ha önskat att de gjorde det lite mer keyboardvĂ€nligt, men man kan ju inte fĂ„ allt... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.