Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ allihopa.

Nu har man ju varit hÀr ett tag, sÄ det kanske Àr pÄ tiden att man berÀttar vem man Àr. 28 Är och bor pÄ en gÄrd i utkanten av Malmö. HÀr har jag ocksÄ byggt min lilla studio.

Började som liten knatte med kornett (nÀstan som trumpet), följt av piano. I tonÄren blev jag sugen pÄ att lira rock och dÄ blev det elbas, och det har följt mig sen. Spelat i mÄnga band och gick via folkhögskola och musikhögskola. Jobbar nu som musiklÀrare i Lund och kombinerar det med spelningar med nÄgra band och frilansjobb med lite blandade artister.

Har alltid drömt om att ha en egen studio. Hade för lÀnge sedan min gamla kassettporta och sen blev det ett studio-16 kort till min amiga 4000. Amigan dog vÀl mer eller mindre ut, sÄ sen blev det PC och Cubase. Har ganska nyligen uppdaterat till ett begagnat ProTools TDM system som jag kör pÄ en mac, men har fortfarande kvar PC:n och Cubase och kör VST-instrument pÄ.

Spelar vÀl mest in i pop/rock genren med livetrummor, men det blir vÀl lite av varje. Jag har ett bandprojekt som heter "zeb" och vi spelar in en hel del nu i min studio. Jag har haft en lÄt ute hÀr bland demoinspelningarna och det kommer vÀl snart nÄgon mer.

Tycker att detta Ă€r ett kul forum med mycket trevligt folk som gĂ€rna delar med sig av sina erfarenheter och Ă„sikter. 😄

Annons
Postat
VÀlkommen hit (retroaktivt eller vad ska man sÀga?)

Ja, det kan man vÀl sÀga...

Tack i alla fall. 😄

Postat

VĂ€lkommen in i bunten.

Blir lite avis...tĂ€nk o fĂ„ ha en studio med eget trumrum..awhhh... och ett fett trumset... 😄 riggadiggadingbompang..tjOFF...klirr....

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.