bassman Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 HallĂ„ allihopa. Nu har man ju varit hĂ€r ett tag, sĂ„ det kanske Ă€r pĂ„ tiden att man berĂ€ttar vem man Ă€r. 28 Ă„r och bor pĂ„ en gĂ„rd i utkanten av Malmö. HĂ€r har jag ocksĂ„ byggt min lilla studio. Började som liten knatte med kornett (nĂ€stan som trumpet), följt av piano. I tonĂ„ren blev jag sugen pĂ„ att lira rock och dĂ„ blev det elbas, och det har följt mig sen. Spelat i mĂ„nga band och gick via folkhögskola och musikhögskola. Jobbar nu som musiklĂ€rare i Lund och kombinerar det med spelningar med nĂ„gra band och frilansjobb med lite blandade artister. Har alltid drömt om att ha en egen studio. Hade för lĂ€nge sedan min gamla kassettporta och sen blev det ett studio-16 kort till min amiga 4000. Amigan dog vĂ€l mer eller mindre ut, sĂ„ sen blev det PC och Cubase. Har ganska nyligen uppdaterat till ett begagnat ProTools TDM system som jag kör pĂ„ en mac, men har fortfarande kvar PC:n och Cubase och kör VST-instrument pĂ„. Spelar vĂ€l mest in i pop/rock genren med livetrummor, men det blir vĂ€l lite av varje. Jag har ett bandprojekt som heter "zeb" och vi spelar in en hel del nu i min studio. Jag har haft en lĂ„t ute hĂ€r bland demoinspelningarna och det kommer vĂ€l snart nĂ„gon mer. Tycker att detta Ă€r ett kul forum med mycket trevligt folk som gĂ€rna delar med sig av sina erfarenheter och Ă„sikter. đ
Plus o Minus Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 happ, fĂ„r vĂ€ll ge dig en puss och klapp pĂ„ axeln för ett vĂ€l begĂ„vat och genomfört val av att inta en plats pĂ„ studio forumet đ
bassman Postat 1 juni 2004 TrĂ„dstartare Postat 1 juni 2004 VĂ€lkommen hit (retroaktivt eller vad ska man sĂ€ga?) Ja, det kan man vĂ€l sĂ€ga... Tack i alla fall. đ
Lundin Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 VĂ€lkommen in i bunten. Blir lite avis...tĂ€nk o fĂ„ ha en studio med eget trumrum..awhhh... och ett fett trumset... đ riggadiggadingbompang..tjOFF...klirr.... /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.