mrmoz (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Har ett Midistart 2 keyboard som funkat utan problem i Cubase och Reason. Nu vill det inte lÀngre, trycker ned tangenter men Cubase reagerar inte. Har jag utan att veta om det Àndrat nÄgon instÀllning i Cubase? Reason reagerar inte heller, fungerade perfekt igÄr. Blir tokig snart. Hoppas att nÄgon vet vad det kan vara... Har kollat drivrutinerna och det Àr inga problem dÀr.
Tilly Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 har du kollt sĂ„ alla kablar sitter i ordenligt? har sjĂ€lv gjort det felet x antal gĂ„nger đ
mrmoz (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 jodÄ det Àr kopplat via USB & de sitter som det ska, Windows hittar keyboardet men det blir inget utslag i Cubase Midi-in activity rutan i "transportbaren"
Linus Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Har kollat drivrutinerna och det Ă€r inga problem dĂ€r. Vad kan det dĂ„ vara? đ
Tilly Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 testa installera om dÄ... cubase eller nÄgot.. lÄter lite mysko
mrmoz (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Har nu installerat om bÄde keyboard & Cubase SX. Nu reagerar Reason pÄ mitt keyboard men inte Cubase. Fattar noll! Cubase identifierar mitt Midistart 2 keyboard, dvs det gÄr att vÀlja som midi-in, sÄ nu vet jag varken ut eller in.
mrmoz (oregistrerad) Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Problemet löst!! Installerade om keyboard & cubase, lite smĂ„ jobbigt men nu funkar allt som det ska iallafall. đ MĂ„ste ha kommit Ă„t ngn instĂ€llning i cubase eftersom jag fick det att funka i Reason utan ominstallation.
mtornros Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Jag har samma problem, och har haft det Ànda sen jag skaffade min klaviatur (oxygen 8). MÀrkte ganska snabbt att Cubase inte kÀnde av klaviaturen som midi in, sÄvida jag inte hade klaviaturen pÄslagen innan jag satte pÄ datorn. Löjligt problem, men enkelt löst..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.