Jump to content
Annons

Radioröster! *UPPDATERAD* :D


Recommended Posts

LÅTNAMN: Nasa

ARTIST/GRUPP: DanYelo

GENRE: Electronica från mars

LÅTLÄNGD: 1:47 (ska förlängas)

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: inga (förutom min bror som har sågat mig lite)

INSPELNINGSDAG: igår

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.5mb

STATUS: Demo

Scrolla ner för längre version

Jaha, då vare dags igen då. Som ni hör har jag spelat in ett par polares röster, och använt dom i låten. Vad tycker ni? Äre nåt o ha eller ska jag kanske kasta skiten i en krater?

Här ser ni en bild på mig och mina kompisar:

apollo_moon_crater.jpg

All kritik välkommnas! Såga hur mycket ni vill! 😕

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lyssnar nu...

"stort" ljud mycket stereo här... o reverb.. kanske lite för mycket blir lite grötigt. Trummorna e bäst,,, jag har nått emot sådana pads som du använder tycker det känns 80tals dr.alban på nått sätt... Det passar däremot till bilden!

Redan slut 😕 när kommer fortsättningen?, nått tema som fångar en o sen drar allt igång!

bra jobbat!

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bastian: 80-tals dr. alban?! 😉😎 Ja, det är mycket reverb. Ska kapa lite. Och ja, det kommer en fortsättning! 😆 Tack som attan!

MJInc: Du vill höra mer röster! 😎 Coolt! verkar som dom funkar ganska bra då altså? Jag var nämligen lite osäker! 😆 Okej, ingen kraterkastning. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svinbra, men så är ju du min nya idol ju. Du hade runt 300 nerladdningar (under mars) av demo-låten du gjorde till mig by the way.

Oj! Idol?... 😉

300. okej! då vet ja! 🙂

Tack som attan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu, gubbar! Nu har ni hyllat så det räcker!

Såga! Klaga! Påpeka nåt som inte är bra! Lär mig en läxa! Det behöver jag! 😄

.... ja, va tusan.. det var ju åt helskottas för lite nyckelharpa på denna låt. Förutom det så låter det sjysst 😄 Men, som sagts tidigare här.. det behövs mer å det verkar ju vara på väg, så jag väntar me spänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Tjena Dana,

Såga.....antar att du är ute efter konstruktiv kritik. Grejen är den att dina alster låter väldigt feta och bra, men dom är på tok för korta. Du har ju kapaciteten till att skruva till schyssta grejer men det känns som du börjar skruva och finslipa innan hela stycket har sin struktur. Eller du kanske väljer att inte lägga ut hela låtar med flit?

Hur som helst mannen, det låter bra men det blir svårt för mig att lägga så mycket konstruktiv i och med längden på stycket.

Alltså, det jag kan klaga på är...jobba klart dina låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ume: Tack. Jag ska försöka att inte göra dig besviken sen då. 🙂😉

oakleaf: Tack som attan för det! det behövde jag, ärligt! 🙂 Jag har den tendesen att slipa på skisser, det erkänner jag. Jag borde göra klart innan. Tack! 🙂

E.: Otroligt läckert? 🥰🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gryyymt fett sound!!!

Enda felet är att den inte är längre. Gör klart!

/cheers

Wow! Många som verkar gilla detta. 🥰

jag ska jobba klart. Nu har ju ni uppmuntrat mig oxå, så... 😉

🙂🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande, men gör den dubbelt så lång...

Jag saknar dock nån form av ledare i den här låten.

Vad sägs om en duktig sångerska?

Europop/elektronica med voice-inslag?

Om du behöver hjälp med sångerska eller nåt åt det hållet så skulle jag nog kunna hjälpa till. 🙂 (Ifall det känns som en lockande idé med sång vill säga...)

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Lessverb lät bättre. Fast nu lyssnade jag i lurar och då tycker jag det låter som om du mastrat lite väl hårt, tryckt upp soundet lite väl mot nollan med compressorn/limitern, ljuden låter orena/spruckna på nått vis....sedan gillade jag nu inte heller soundet på crashcymbalerna ute till vänster och höger, fast det är nog mer en smaksak. 😄 Vill fortfarande höra den längre versionen....mer mer mer. 🙂😎

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Viktor: Sång är inget som jag har planerat till dehär. tyvärr. Men nynna till den går bra, om du vill. 🙂😎

MJInc: Det kommer mera! 😄 håller på just nu o fixar mig en stadig grund, så jag lättare kan gå vidare. Kom tebax imorn! 😄

edit: det konstiga soundet på crashen kanske var dendär störande unision-effekten som låg på. 😕 tog bort nu! 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag du fått till ljudbilden kanonbra! 😎🙂 Perfekt vågar jag inte påstå att det är för så pass bra är jag inte själv för att kunna använda mig av sådana ord. 🙂 Om själva upplägget av denna långa version med det lugna partiet i mitten låter jag vara osagt hur pass det funkar eller inte, men det drog igång igen med ett skönt driv. 🙂

Enda jag störde mig på var en konstig ton, till vänster i ljudbilden vid 00:36 och 01:21. Fick mig att reagera, rycka till. Återkom även senare i låten mot slutet....

Hör gärna ännu mera av detta om det är möjligt! 😄

//Micke...

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nyckelharpa skulle sitta fint.  🙂

jag kan göra en till version med nyckelharpa till dig. 😄

sedär, väntar med spänning 😎

EDIT:

Har nu lyssnat på den senaste versonen, och det låter skitsnyggt, men nån form av mer melodislinga?! Kan de va nåt?.. Personligen så skulle jag då vilja ha det

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Micke: Tack skaru ha! 😄 det förvånar mig inte att du reagerade på mellanpartiet. det ska vara som en paus\mellanrum från låten i helhet, så det är meningen att det ska vara ganska tomt där. 🙂 Du kommer nog att få höra lite till. But don't get your hopes up, det är i stort sett bara introt som fattas. Återigen, tack!!

Ume: 🙂 haha! om du vill som kan du ju spela med med din egna nyckelharpa, om du är så sugen! 😎 Tack till dig med. Kul att du diggar det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt, men jag anar en röd tråd i dina låtar; De saknar basslinga. Varför? Eller, det är möjligt att där ligger en långt bak, men jag hör den inte. Det verkar dock bara vara jag som stör mig på det märker jag nu när jag läser kommentarerna, så problemet kanske ligger i mitt huvud 😲

I övrigt är det bra som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt, men jag anar en röd tråd i dina låtar; De saknar basslinga. Varför? Eller, det är möjligt att där ligger en långt bak, men jag hör den inte. Det verkar dock bara vara jag som stör mig på det märker jag nu när jag läser kommentarerna, så problemet kanske ligger i mitt huvud 😲

I övrigt är det bra som vanligt.

Tack! Ja, basen kanske är lite väl mörk och ligger ganska långt bak. Men den finns allt där. Kanske ska göra den lite tydligare. 😆

Tack för det, Fidden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...