Karl Johan (oregistrerad) Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 När jag öppnar logic så läggs det automatiskt till en mackie controll som logic vill använda us-2400 genom. Vad jag förstått ska logic 7.1 ha stöd för us-2400 native mode? Jag har testat att ta bort mackie controllern och us-2400 och försökt installera den igen i logic. Då säger logic följande "Model "US-2400" cannot be scanned - either beacause this is tecnically impossible, or beacause the adaptation does not yet support scanning." *Click "help" to get help on installation" *Click "add" to add a "US-2400" manually. Note that you have to adjust all settings. Tar jag bort alla controller så installerar logic om det vid nästa inlogg, då med US-2400 sammankopplad med en mackie controller. Jag har testat att installera om logic uppdateringen till 7.1 men logic har redan bestämt sig för att använda "mackie controller mode". Hur ska jag lösa detta? Mycket tacksam för svar!!
lavrell Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 (redigerat) Jag har själv inte använt den men jag hittade en PDF-fil genom google från Tascam som verkar förklara lösningen på ditt problem enkelt. Här har du länken! EDIT: Det verkar alltså som att din controller ska använda "Mackie Controller mode" fast du måste installera och göra enligt anvisningarna i PDF-filen jag länkade till 😎 Redigerat 23 mars 2006 av lavrell
Karl Johan (oregistrerad) Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Sedan logic blev 7.1 så finns det stöd för us-2400 i native mode, altså utan behov av mackie control. Förstår inte riktigt hur jag ska gå till väga för att hitta en lösning på detta.
Elof (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Hej, har du fått nån ordning på det ännu? Jag funderar nämligen på en US2400 och kör logic. Fungerar dem dåligt ihop alltså?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.