Jump to content
Annons

billig multieffekt


Pehr

Recommended Posts

Jag Ă€r lite nyfiken pĂ„ att köpa nĂ„n multieffektprocessor att koppla till mina hemmabyggda synhar. Finns det nĂ„n billig o bra? Jag var inne pĂ„ jam och sĂ„g Alto TOPverb, men den har ju inga rattar för effektparametrar. Finns det nĂ„n annan bra och billig hĂ„rdvara? 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Flyttad! 😆

Ett tips om du Àr en syntkille Àr att satsa pÄ ett helt gÀng billiga effektpedaler. Typ Behringer och begagnade Boss-pedaler. PÄ sÄ vis kan du ju koppla effekterna precis i vilken ordning du vill för att ratta fram intressanta ljud.

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

ja, det skulle ja kunna testa iofs 😎

gitarreffektpedaler alltsĂ„, eller? 😛

finns det nÄgra tips pÄ bra sÄdana dÄ?

Det jag behöver e typ de vanligaste effekterna: Reverb, delay, chorus/flanger, phaser kanske, dist kanske... 😆

mĂ„nga patchkablar e alltid kul 🙂

Redigerat av Roland
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo, gitarreffektpedaler funkar fint...

Fast om du hellre vill ha en allt-i-ett-lösning, sĂ„ finns det ju massvis att kika pĂ„, bĂ„de multieffekter riktade frĂ€mst till gitarrer, och lite Ă€ldre studioburkar sĂ„som Behringer Virtualizer och Alesis Vedge (eller vad de nu heter?? -gissar friskt hĂ€r! 🙂) Borde finnas för en spottstyver begagnat eftersom de flesta kör med mjukvarueffekter numer...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tack för tipsen 😉

har kollat lite pĂ„ behringer-pedaler, de Ă€r ju billiga 🙂

synd bara att vissa endast har en kanal in men tvĂ„ ut 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Roland-du borde ha en burk som jag har till salu 😉 Peavey Ultraverb-den Ă€r i samma stil som Alesis q-verb eller Yamaha spx-90 fast med en egen skön 80-talskaraktĂ€r,

den har allt:

reverb

delay

chorus

flange

phase

och en massa variationer och presets i all oÀndlighet om man sÄ vill,du fÄr den jÀttebilligt---om du kontaktar mig via mail sÄ kan vi diskutera saken vidare!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ă€h, va fan... nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ byggt syntharna kan jag ju lika gĂ€rna bygga effekterna ocksĂ„... kanske inte lika billigt men mycket roligare 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har byggt tvÄ Sound Lab Mini-Synth. Inte den bÀsta synthen, men den duger. Det enda jag saknar Àr en extra EG. Sen skulle jag vilja fixa sÄ den gÄr att patcha med kablar ocksÄ.

Den finns som kit nu men jag köpte bara kretskorten. $30/st tycker jag Àr helt 0k...

Jag ska fixa en ny trĂ„d med bilder och ljudfiler sĂ„ fort jag har tid. 😳🙂

Redigerat av Roland
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SĂ„g ju trevlig ut! 🙂

Ja den Àr trevlig =)

Ett annat litet minus med den Ă€r iofs att VCO1 endast har sĂ„gtand som vĂ„gform... đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...