Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

vad behöver jag för sladdar för att kunna koppla in mitt mixerbord och synka det med ljudkortet....

jag har tape/cd in till ljudkortets output

tape/cd out till ljudkortets input

men jag får inget ljud i mina monitorer som jag kör via en stereoamplifier så dvs att jag får kolla dom med rca kabel också..

och jag får heller ingen kontakt med cubase..snälla hjälp mig...

Annons
Postat

tja

för det första: du är i fel del av forumet. detta handlar inte om att bygga upp en studio.

men men

om jag ska kunna svara så känns det som om du måste komma med mera. Vilken mixer har du, vad har du tänkt göra? Om jag inte får någon riktig bra bild så kan jag inte hjälpa dig.

det finns olika sladdar man kan tvingas använda.

de vanligaste är:

ministereo

stereoplugg (den större varianten)

XLR

RCA

sedan finns det andra digitala kablar också

beroende på hur utkopplingarna och inkopplingarna ser ut så måste du anpassa dig efter det. nu vet jag ju inte hur dessa ser ut men om du är osäker så kan man ju alltid gå på nån hemsida och försöka se hur t.ex. en rca utgång eller ingång ser ut. Om du har en sådan så vet du att det är en sådan sladd du måste ha och om du inte har en sådan, köp en sådan.

tape/cd brukar vanligtvis ha rca då det har att göra med line signaler att göra med. din amp kanske har också rca, den borde den ha och sedan ut med två högtalarkablar till högtalarna.

fast nu vet jag inte hur mycket detta hjälper dig

mvh anders

Postat

Märkligt att samma pojke skriver om samma problem i ett antal olika trådar. Jobbigt. Jag förstår att du vill lösa det men vänta ett tag så kommer du garanterat få svar på dina frågor

// Boxen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.