musik (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 (redigerat) Hej! Kollade runt bland pedaler och fann en från Boss (Dynamic Wah AW-3) som funkar till både elgitarr och elbas. Det är en wah-wah, men man kan också få fram vad de kallar Humanizer med denna. Det ska tydligen låta som en människoröst då?!?!? Nån som äger eller testat denna? Dynamic Wah AW-3 1400 SEK. Nåt att ha? 😳 Tillägg: Såg nu efteråt på den där bilden på pedalen att den heter AW-3 och inte AW-2. Tar därför bort text där jag kallar den New Version (underförstått av gamla AW-2:an, som bl.a. inte hade ingång för elbas och expressionspedal samt Humanizer-funktionen). De hade skrivit fel hos musikaffären...därav felet. Kan inte ändra i trådens rubrik tyvärr. 😄 igen Redigerat 11 mars 2006 av musik
musik (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Hade den funnits inne i nån affär kunde jag ju testa i veckan, men... Vet nån hur en Humanizer låter överhuvudtaget? Jag är inte bekant med det iaf. Är det Vocoder-liknande? 😆 :musik
rainydays Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Jag har ingen erfarenhet av den pedalen, men en gissning är att det är en talk modulator effekt. Alltså ungefär som en talkbox fast utan röststyrning. Det låter mer som en wha än en vocoder. Vet inte om det gör dig klokare. Tycker det är en ganska kul effekt men kanske inte så himla användbar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.