Jump to content
Annons

BOSS AW-2 Gitarrpedal Nya versionen

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Kollade runt bland pedaler och fann en från Boss (Dynamic Wah AW-3) som funkar till både elgitarr och elbas. Det är en wah-wah, men man kan också få fram vad de kallar Humanizer med denna. Det ska tydligen låta som en människoröst då?!?!?

Nån som äger eller testat denna?

BOSSaw3B.jpg

Dynamic Wah AW-3 1400 SEK.

Nåt att ha?

😳

Tillägg: Såg nu efteråt på den där bilden på pedalen att den heter AW-3 och inte AW-2. Tar därför bort text där jag kallar den New Version (underförstått av gamla AW-2:an, som bl.a. inte hade ingång för elbas och expressionspedal samt Humanizer-funktionen). De hade skrivit fel hos musikaffären...därav felet. Kan inte ändra i trådens rubrik tyvärr.

😄 igen

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Ingen som har en AW-3 alltså?

😉

musik (oregistrerad)
Postat

Hade den funnits inne i nån affär kunde jag ju testa i veckan, men...

Vet nån hur en Humanizer låter överhuvudtaget? Jag är inte bekant med det iaf. Är det Vocoder-liknande?

😆

:musik

Postat

Jag har ingen erfarenhet av den pedalen, men en gissning är att det är en talk modulator effekt. Alltså ungefär som en talkbox fast utan röststyrning. Det låter mer som en wha än en vocoder.

Vet inte om det gör dig klokare. Tycker det är en ganska kul effekt men kanske inte så himla användbar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.