Jump to content
Annons

H-Vocoder


nadom

Recommended Posts

Annons
Mejlade en artist å frågade hur han förvrängde sin röst på en speciell låt och jag fick svaret:

"it’s the h-vocoder plugin...the rest you have to find out yourself, sorry!"

Undrar va H-vocoder e? =)

Känner inte till nån h-vocoder, men om du berättar vilken artist och låt det handlar om kan du säkert få hjälp av nån på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... Mycket bra låt. Scheider TM är en "gammal" favorit. "Frogtoise" är också en grym låt! Och "Like Gold" med Erlend Øye som Scheider TM proddat.

Ang. vocodern så tror jag nog att du kan uppnå samma effekt med vilken vocoder som helst. Det låter som han har blandat in den vanliga sången också, kanske en aning dist(?).

Du måste höra "The Light 3000" som ligger på EP:n "6 Peace". Mycket bra version av "There Is A Light That Never Goes Out" med "The Smiths".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
the h-vocoder plugin

Han måste ju ha stavat fel eller förkortat. 😛

Jag hade förresten Opcode Fusion Vocoder till mitt Cakewalk på järnåldern. Den var rätt bra faktiskt. Får lust att gräva fram den nu...

Idag använder väl de flesta Orange Vocoder. Finns i alla varianter från VST till TDM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...