Jump to content
Annons

Likt en dröm, av chippen


Recommended Posts

LÅTNAMN: Likt en dröm

ARTIST/GRUPP:Mathias Oskarsson

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:3:35

KOMPOSITÖR:Mathias Oskarsson

PRODUCENT:Mathias Oskarsson

EV. MEDVERKANDE:Mathias Oskarsson

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig? njae

Mors på er!

Lägger ut en till svensk låt.

Ville förmedla en "feel good" känsla denna gång.

Texten har nästan lite andliga förtecken, vet ej hur det blev så 😳 .

Är medveten om att mixen inte är klockren. Låter instängt, men ville göra en traditionell popdänga.

Vill gärna ha era värdefulla tips inför kommande alster.

godspeed

likt_en_dr_m_f_rdig_mp3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilka låtar du gör!

herregud, blir glad av detta. Fast sen blir jag lite ledsen för att inte hela låten verkar kommit upp 😳

Du har något unikt i det du gör, kan inte sätta fingret på vad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du använt för mick på sången? Du skulle kunna skära lite bas där... låter lite bummligt 😳

Hihaten var lite hög i versen... och tyckte jag anade nån virvel... som var lite låg.

Kicken tyckte jag inte passade låten riktigt... den lät för techno... och handclaps i refrängen?

Du sjunger helt okey... Jag tycker du ska göra om produktionen... så kommer det nog bli bra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fidden!

Tack för responsen. Det är den ständiga kampen att hitta sin egen nisch. En ständigt pågående process. Råkade lägga ut låten två gånger. Hur tar jag bort den ena?????

Sant. Jag lyckas inte riktigt krama ur allt ur låten.

Mors

Link to comment
Dela på andra sajter

nä... trummkompet håller inte alls samma kvalitet som övriga låten... och du känns lite försiktig i din sång... mixa om den här så kan det bli mycket bra!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena osiris!

Har en rode nt1a. Så nedrans svårt att mixa. Inte min starkaste sida. Det är inte handklapp i refrängen utan ja ville få ett samspel mellan de akustiska trummorna och synthtrummorna. Ska försöka mixa om. Blir man någonsin klar??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysig låt.

Tycker dock att sången har en tendens att försvinna i refrängen när gitarren kommer och pianot ökar på. Mixen är väldigt burkig, instängd som du skriver och jag tycker att bastrumman är alldeles för odistinkt. Känns som att du slår på en kudde eller nåt.

Du har fått till en skön melodi i låten och det känns verkligen när refrängen kommer och höjer låten ett snäpp. Låten är helt klart värd att slita vidare på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena osiris!

Har en rode nt1a. Så nedrans svårt att mixa. Inte min starkaste sida. Det är inte handklapp i refrängen utan ja ville få ett samspel mellan de akustiska trummorna och synthtrummorna. Ska försöka mixa om. Blir man någonsin klar??? 😄

Ja, klart man blir klar 🙂

Annars får man ju inte betalt 🙂

Røde'n borde väl låta bättre än så tycker jag...?

Aja, det låter onekligen som handclaps á la GM... Och det är ju inte kul 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

En "glasklar" refräng 🙂 mkt bra!

Verserna känns lite stela vad gäller pianospel. Lite mer levande önskas både vad gäller anslagskänsla och precision. Om du nu träffar takten så rätt så kan du använda quantizer för att komma lite mindre perfekt 😛 . Ref är ju lika stel men det tänker man inte på så mycket pga gitarren.

Upptäckte själv en funktion i cubase (som jag borde lärt mig för länge sedan) där man kan synca quantizer efter någon loop man tycker det är fantastiskt gung i ...

kort sagt en bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att jag e lite återhållsam med sången. Vet inte varför jag inte krämar på mer. En förklaring kan vara att jag tidigare nästan uteslutande gjorde lugna låtar och sjöng därefter. Denna får man ju säga e lite uptempo ändå.

Tackar för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...