Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Undrar om det är någon mer än jag som retar sig lite på att det går så långsamt att snabbspola i Cubase. Kanske finns det någon inställning för detta som jag inte hittat? Gick betydligt snabbare i VST om jag inte minns fel.

Är i och för sig ett problem man kan leva med, men men... 🙁

Annons
Postat

Är det inte så att det går snabbare, när man använder + och - för att spola, om man håller ner shift samtidigt som man spolar också?

Postat
File -> Preferences -> Transport -> Wind Speed Options

Man tackar så mycket!

Nu rullar det på igen... 🙂

// Klas

Postat
Är det inte så att det går snabbare, när man använder + och - för att spola, om man håller ner shift samtidigt som man spolar också?

Visst är det så. Tittade lite närmare på detta nu. "Speed factor" styr "vanlig" snabbspolning. Om SF är satt till 2, så spolar cubase med dubbla uppspelningshastigheten.

"Fast wind factor" styr snabbspolning med skift nedtryckt. Om SF är satt till 2 och FWF till 2 så spolar cubase alltså med fyra gånger uppspelningshastigheten om du har skift nedtryckt.

Ett alternativ är "adjust to zoom", vilket anpassar snabbspolningen till zoomningsgraden, dvs. ju mer du zoomar in, desto långsammare blir snabbspolningen.

Man lär sig nå't nytt varje dag. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.