Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag hÄller pÄ att bli tokig. Jag vill anvÀnda ett par gamla ISA-ljudkort i en enkel dator med Windows 3.1 (hÄrdvaran krÀver det) och fÄ korten att svara pÄ inkommande MIDI-data. Med en vanlig sequencer sÄ tar ju datorn bara emot data pÄ en kanal, jag vill kunna anvÀnda alla 16, sÄ att datorn agerar som en ljudmodul. NÄgon som vet om nÄgon programvara (för Win3.1) som kan göra detta?

Tidigare har jag synkat en MIDI-sequencer i Win3.1-maskinen mot en nyare dator via MIDI, men det Àr ett vÀldigt opraktiskt sÀtt att jobba...

Annons
Postat

Hej hopp...

Kom att tÀnka pÄ att jag sitter med ett gammalt Awe64 GOLD kort med 12

mb ram....Är det nĂ„tt man kan sĂ€lja kanske???

NĂ„gon som har ett hum om det gĂ„r att krĂ€nga det... 🙁

Postat
Jag hÄller pÄ att bli tokig. Jag vill anvÀnda ett par gamla ISA-ljudkort i en enkel dator med Windows 3.1 (hÄrdvaran krÀver det) och fÄ korten att svara pÄ inkommande MIDI-data. Med en vanlig sequencer sÄ tar ju datorn bara emot data pÄ en kanal, jag vill kunna anvÀnda alla 16, sÄ att datorn agerar som en ljudmodul. NÄgon som vet om nÄgon programvara (för Win3.1) som kan göra detta?

Tidigare har jag synkat en MIDI-sequencer i Win3.1-maskinen mot en nyare dator via MIDI, men det Àr ett vÀldigt opraktiskt sÀtt att jobba...

FörstÄr inte riktigt vad det Àr du Àr ute efter, men det fanns ju ett flertal olika sequencerprogram som funkade pÄ den tiden man anvÀnde win3.1. SÄ kolla upp gamla versioner av t.ex. Cakewalk eller Cubase...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.