Jump to content
Annons

Ska vi skriva trance tillsammans?


Danabacken

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)

Jamen visst! 😱 Det är klart att du får vara med, Addic! 😛

Det verkar som det börjar bli spinn på stafetten nu.

EDIT: Bra att du gjorde en fortsättning på låten, Addic. Var lite rädd att alla skulle sjunka in på del 1. 😆

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är börjar jag bli lite nyfiken! Är det någon som har byggt vidare på min version? Har ju noll koll eftersom jag befinner mig på jobbet.. trök!

Det finns en risk att jag bollar vidare lite till senare ikväll! 😄

Sånt här är ju skitkul. Tycker att vi ska skapa fler såndana här projekt!

Tjoh så länge!

Redigerat av Randerson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är börjar jag bli lite nyfiken! Är det någon som har byggt vidare på min version?

Ja, Linus plockade upp din och bollade med den, sen kom Addic och bollade med den som Linus bollade med innan, som du bollade med innan Linus bollade med din, som bollades vidare av Addic, och (som det står 2 inlägg ovan) så bollar Linus vidare med Addic's boll, som...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

raderad fil

När jag börjat bolla på v6 skickade Addic en v5.2 som jag försökt baka in. Och så införde jag K1 Voice-melodin igen...

Nä, nu blir det här min sista boll på den här låten. Nu får ni rulla bollen in i mål själva 😉

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

nu fattas det några ljud i hans fil, men jag tog över bollen nu (om det är ok?). Linus skickade den via msn.

återkommer med bollen till näste man senare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan öppna Linus fil alldeles utmärkt.

vaf-n? 😉

vad kan det vara då? 😱

Kör du 3.0.4?

nej, jag gör ju inte det. 3.0 sa vi ju. 😱

edit: nu gör jag det! 🙂

Grr! Nu har även jag samma problem.. Dessvärre så kan jag ju inte ladda ner uppdateringen heller. Men jag har ju mig själv att skylla för det 😱

Hmm.. Nu blev det tråkigt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sådär! Nu har jag skruvat lite på den senaste versionen, och det är fritt fram för näste man! 🙂

<raderad fil>

😉 bara o bygga!

EDIT: kanske kan berätta vad jag har gjort nu. Jag har fixat dit ett litet piano, och så har jag piffat upp den senaste biten (på förra versionen), med ett lead, och lite annat. Sen har jag gjort en bit till efter det, där kicken och basriffet får vila lite, (behövdes verkligen!) med lite stråkar och piano. 🙂

Sen har jag gjort en del annat allround lixom, men ni hör väl skillnaden. 😄

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh...Min dator klarar inte av att spela upp den här sången ens på 6000 samplingar ( 144 ms i latency ) i buffer-rate. Vad sjutton har ni gjort egentligen? 😛

Låter för övrigt skitbra ( den uppfattningen har jag gjort mig genom en kombination av att lyssna på solo-track och en god portion fantasi ) och jag skulle jättegärna vara med och skapa...Men, det känns lite halvt omöjligt 😕

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
jag skulle jättegärna vara med och skapa...Men, det känns lite halvt omöjligt  😏

Jag får ta mig i kragen o fixa till det då. Du är inte den första som påpekar det.

EDIT: Bouncar låten...

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Jag tycker att Danabacken gör klart den nu! 😱

Jo, är det ingen mer so vill byga, så kan jag göra det! 😆

DJ SOUND: Hmm är här någon mp3a klar eller ? jag e sugen på att lyssna någon kanske kan skicka updateringen till reason så jag kan vara med på nästa trevliga sammarbete

När jag är färdig, så kommer den upp i demoavdelningen! 😆

Säkert att ingen mer vill bygga då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Säkert att ingen mer vill bygga då?

Du menar med tanke på att tråden har legat inaktiv i en månad? 😱

😆 hehe!

Jag tycker det lät tillräckligt mustigt som det var

jag ska allt försöka trycka i lite mer must, skaru se! 😆

Never enough!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snackade med "Strukt" (på forumet) som gärna ville göra klart den, men han kan tyvärr inte nu, så han tycker det går bra att jag gör klart den.

Då försvinner senaste länken då.

Nu är det bara till att hänga på F5 i demoavdelningen! 😱

//Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag laddade hem den halvt bouncade versionen förrut men knappt då orkade min dator med 🥰

Hur mycket datorkraft behöver man för sådan här produktion?? Jag har en centrino 1.8 räcker det? Jag hade inga problem att spela i upp den i reason alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...