Jump to content
Annons

Jag protesterar!


hackeman

Recommended Posts

Annons
Hemska öde! 🙂

Tidigare låg OT-forumet i översta gruppen på forum-index-sidan, nu ligger de flera pekfinger-scroll ner på sidan!

OT är det viktigaste och mest använda forumet på forumet, det måste upp på index-listan igen! 🤪

PROTEST!

WORD!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det har blivit lite rörigare, men det verkar vara en vanesak.

Förut fick jag inte upp Off-topic-prylarna om jag klickade på "Visa nya inlägg", men det funkar nu!! Kul.

🤪

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär. Jag är inte usability architect för inte, inte. 😄

Nåå, finns det någon moderator där ute som bryr sig om vår enhetliga konsensus? 🙂

Bakåtsträvare... 😄

Nu låter du som en kvinna! 🙂

Män förändrar för att förbättra, kvinnor förändrar för omväxlingens skull.

Vem av er har käkat för mycket östrogen?

(och nu slår Stina på mig.. aj!! aaaaja, aj aj!! hjälp! 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Min reaktion de första fem sekunderna blev typ "ööööhh.... vafan? 😮 "

Sen fick jag tvinga mitt stackars trötta finger att scrolla ner. Oh pleezeeeee för alla trötta keyboard plinkande fingrar flytta tillbaka vårt OT.

*sätter sig ner och håller upp en skylt med ordet PROTEST!*

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärda scener har idag utspelats i Sveriges huvudstad, Stockholm.

Det var vid 11-tiden idag som c:a 30.000 musiker samlades på Sergels torg för att protestera mot den kränkning som tidningen Studio, och ytterst IDG utsatt många musiker för. De flesta är tillhörande den s.k Off-topicfalangen, som med avsky och raseri har reagerat på den nedflyttning av off-topic som skett i deras skrift, tidningen Studio.

Efter en timma urartade demonstrationen, och 8 SL-bussar stacks i brand, en mängd skyltfönster har krossats och personbilar välts.

De svenska Musikernas talesman Hak-E-man uppger att det var en klan av Keyboardfundamentalisterna som bröt sig ur demonstrationståget och tände gnistan. Han låter också antyda att kan ha funnits icke-musiker i demonstrationståget, vilka ska ha stått för en stor del av aktionerna riktade mot SL.

"vi kräver en ursäkt av IDG, vi kräver också att off-topic återtar sin plats, och att de hundars avföda som fattade beslutet inom IDG må dömas till den eviga mungigans spelande, detta är våra minimikrav" låter talesman Hak-E-man hälsa.

Leif Pagrotsky, den svenska regeringens musikprofet, är idag förtvivlad.

"Jag har under många år prisat den svenska musikundret, säger Pagrotsky, men aktioner likt denna tar vi bestämt avstånd ifrån."

Många musiker ute i landet är nu rädda för att uppfattas som våldsmän och vandaler. Folkmusikgillet i Nusnäs går idag ut med ett upprop till Sveriges samtliga musiker att under en vecka endast spela kärleksballader, och menar också att man inte kan döma alla musiker utefter några fundamentalistiska keyboardisters illgärningar.

"Vi balanserar på randen av en uppdelning av Sveriges befolkning i musiker och icke-musiker, vilket vore förödande, inte bara för det svenska musiklivet, utan för hela kulturen" säger Harald Gräfström från Nusnäs Folkmusikgille.

Läget i övriga Sverige rapporteras vara lugnt, förutom en mindre incident i Bollnäs där en pressbyråkiosk utsattes för äggkastning.

Göran Persson tycker IDGs agerande varit ansvarslöst. Han säger att de naturligtvis är fria att göra vilka förändringar de vill i Studio, men att de bör beakta konsekvenserna. Vi har alla ett ansvar i denna fråga, och jag utgår nu från att IDG tar sitt, säger Sveriges statsminister med en tydlig uppmaning till IDG.

Eder utsände i krigets Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

You rock my world, Roffe! 😳

Och nu har du till på köpet blivit medial och kan se in i framtiden. Ty det här kommer att bli sanning om inte offtopic flyttas upp på sin tillbörliga plats igen! Sanna mina ord!

roffe_for_president_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

* Bokmärk det forumet, så blir det lättare att komma åt, lätta att lägga i "bokmärksbaren" om man har en sådan.

* Klicka på fler trådar på huvudsidan, det finns alltid en off topic tråd där. Den längsta tråden brukar ligga en bra bit upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Bokmärk det forumet, så blir det lättare att komma åt, lätta att lägga i "bokmärksbaren" om man har en sådan.

* Klicka på fler trådar på huvudsidan, det finns alltid en off topic tråd där. Den längsta tråden brukar ligga en bra bit upp.

Men hallå. Det där är ju bara kringåtgärder för att uppnå "nästan lika bra" som innan.

Dessutom är min bokmärksbar full. Dyrbart utrymme det där minsann.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Bokmärk det forumet, så blir det lättare att komma åt, lätta att lägga i "bokmärksbaren" om man har en sådan.

* Klicka på fler trådar på huvudsidan, det finns alltid en off topic tråd där. Den längsta tråden brukar ligga en bra bit upp.

Men hallå. Det där är ju bara kringåtgärder för att uppnå "nästan lika bra" som innan.

Dessutom är min bokmärksbar full. Dyrbart utrymme det där minsann.

Tusan. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärda scener har idag utspelats i Sveriges huvudstad, Stockholm.

Det var vid 11-tiden idag som c:a 30.000 musiker samlades på Sergels torg för att protestera mot den kränkning som tidningen Studio, och ytterst IDG utsatt många musiker för. De flesta är tillhörande den s.k Off-topicfalangen, som med avsky och raseri har reagerat på den nedflyttning av off-topic som skett i deras skrift, tidningen Studio.

Efter en timma urartade demonstrationen, och 8 SL-bussar stacks i brand, en mängd skyltfönster har krossats och personbilar välts.

De svenska Musikernas talesman Hak-E-man uppger att det var en klan av Keyboardfundamentalisterna som bröt sig ur demonstrationståget och tände gnistan. Han låter också antyda att kan ha funnits icke-musiker i demonstrationståget, vilka ska ha stått för en stor del av aktionerna riktade mot SL.

"vi kräver en ursäkt av IDG, vi kräver också att off-topic återtar sin plats, och att de hundars avföda som fattade beslutet inom IDG må dömas till den eviga mungigans spelande, detta är våra minimikrav" låter talesman Hak-E-man hälsa.

Leif Pagrotsky, den svenska regeringens musikprofet, är idag förtvivlad.

"Jag har under många år prisat den svenska musikundret, säger Pagrotsky, men aktioner likt denna tar vi bestämt avstånd ifrån."

Många musiker ute i landet är nu rädda för att uppfattas som våldsmän och vandaler. Folkmusikgillet i Nusnäs går idag ut med ett upprop till Sveriges samtliga musiker att under en vecka endast spela kärleksballader, och menar också att man inte kan döma alla musiker utefter några fundamentalistiska keyboardisters illgärningar.

"Vi balanserar på randen av en uppdelning av Sveriges befolkning i musiker och icke-musiker, vilket vore förödande, inte bara för det svenska musiklivet, utan för hela kulturen" säger Harald Gräfström från Nusnäs Folkmusikgille.

Läget i övriga Sverige rapporteras vara lugnt, förutom en mindre incident i Bollnäs där en pressbyråkiosk utsattes för äggkastning.

Göran Persson tycker IDGs agerande varit ansvarslöst. Han säger att de naturligtvis är fria att göra vilka förändringar de vill i Studio, men att de bör beakta konsekvenserna. Vi har alla ett ansvar i denna fråga, och jag utgår nu från att IDG tar sitt, säger Sveriges statsminister med en tydlig uppmaning till IDG.

Eder utsände i krigets Sverige

Träffande rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...