Jump to content
Annons

RymdSnack


DrivKraft

Recommended Posts

Tjo!

Har letat bland trÄdarna hÀr men hittar inget som berör Àmnet NASA eller liknande.

Hur som helst sĂ„ har jag i mĂ„nader letat efter typiskt radiosnack mellan Nasa och deras fĂ€rjor i omloppsbana. Jag har sökt pĂ„ webben i timmar, pĂ„ NASAÂŽs sida i timmar, jag har mejlat Sveriges Radio i tron att de mĂ„ste ju ha ett jĂ€vla lager med audiomaterial om Ă€mnet. Jag har hittat...INTE ETT SKIT! 😳

Jag letar inte efter "a small step for man..." eller de dÀr typiska, bara radiokonversationer om...egentligen ingenting, det Àr det autentiska i det jag Àr ute efter...kÀnslan.

NÄgon som sitter pÄ lager schyssta samplingar

Vore Ă€ndlöst tacksam! 😳

Pax vobiscum!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Bara och köra RCA -> TELE frĂ„n tv:n ju 😄

Hey! Jag kan ratta mjukvarusyntar, diverse annan mjukvaruutrustning och en del hÄrdvaruinstrument. Men nÀr det kommer till att dra kablage sÄ blir jag i princip blind.

Bli inte förvÄnade ifall jag nÀsta gÄng skriver i den hÀr trÄden har vart pÄ sjukhuset för att jag rÄkat strypa mig sjÀlv med RCA-kablen.

Ska det vara RCA in i TV.n och Tele in i mixern dÄ? Eller in i ljudkortet nÄnstans?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det Àr vÀl bara att dra ljud frÄn filmen "apollo 13" ?!...

DÄ blir det för "vanligt"...för uttjatat!

Det jag Ă€r ute efter Ă€r en kĂ€nsla av lös-snack (om det Ă€r möjligt med tanke pĂ„ uppdragen), enkla meningsutbyten. Det viktiga Ă€r att det Ă€r autentiskt! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad mer kan tĂ€nkas viljas ha? 😆

Kan man fÄ nog av röstsamplingar? I think not!

SÄng frÄn österlandet vore inte sÄ trÄkigt att ha liggandes, jag saknar det!

Men att införskaffa samplingscdŽs som "Deepest Voice of India" kÀnns lite hjÀrndött...de Àr ju redan överanvÀnda! Kanske finns dÀr nÄgot man kan anvÀnda.

En sak jag fullstÀndigt skiter i Àr att intro-snacket i filmen "The One" med Jet Lie Àr översamplat! DET VILL JAG HA! Har försökt sampla direkt frÄn filmen...men det blir inte bra...för mycket bakgrundsljud.

KĂ€nner Du igen det? "There is not one universe, there are many...a multiverse" ??

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bara och köra RCA -> TELE frĂ„n tv:n ju 🙂

Hey! Jag kan ratta mjukvarusyntar, diverse annan mjukvaruutrustning och en del hÄrdvaruinstrument. Men nÀr det kommer till att dra kablage sÄ blir jag i princip blind.

Bli inte förvÄnade ifall jag nÀsta gÄng skriver i den hÀr trÄden har vart pÄ sjukhuset för att jag rÄkat strypa mig sjÀlv med RCA-kablen.

Ska det vara RCA in i TV.n och Tele in i mixern dÄ? Eller in i ljudkortet nÄnstans?

Om det finns RCA ut frÄn tv:n/digitalboxen sÄ Àr det bara att du lajnar, precis som du gör med allt annat. Om det inte finns det kan du köpa en Y-kabel med minitele och rca i ena Ànden och koppla in den i hörlurskontakten.

Men det coolare Ă€r att ta en gammal jĂ€vla tv och maxxa den sĂ„ det distar och micka upp den 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men det coolare Ă€r att ta en gammal jĂ€vla tv och maxxa den sĂ„ det distar och micka upp den 😄

Det Ă€r sĂ„ jag gjort hittills! 🙂

Det har funkat hyffsat bra, men om ljudet redan Àr dÄligt blir upptagningen riktigt sur. Min upptagning av spelet DooM 3 blev jag dÀremot riktigt nöjd med. AnvÀnds flitigt i mina verk!

Borde kanske se över de dÀr med Rca och sÄnt dÀr...dags att börja lÀra sig kanske!

Pax Vobiscum!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
HĂ€r kanske du hittar nĂ„t att klippa frĂ„n? 😳

Visserligen inte NASA, men amatörradioföreningar som hÄller radiokontakt med rymdfÀrjor osv.

Jag har kikat pĂ„ HAM eller va de heter förut, men hittade inte denna sidan! 😕

Tack sĂ„ mycket! Allt pĂ„ sidan Ă€r nerdraget och analyserat, det fanns nĂ„gra gobitar som sĂ€kert kommer till anvĂ€ndning 😆

Pax Vobiscum! Out...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hade en sÄ jÀvla cool box med fyra LP-skivor! med all (ok inte ALL) radiotrafik frÄn mÄnlandningen som var grymt snygg. Den har tyvÀrr försvunnit ni nÄgon flytt eller nÄt.

I got the Moonlandning! Massa skojsigt! 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Roligast Àr ju att sjÀlv snacka och sen köra det genom en vocoder

Jo men som jag skrev i första inlÀgget! Jag vill ha autentiskt rymdsnack!

ÄKTA situationer, ÄKTA radioknaster, ÄKTA astronauter!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Roligast Àr ju att sjÀlv snacka och sen köra det genom en vocoder

Jo men som jag skrev i första inlÀgget! Jag vill ha autentiskt rymdsnack!

ÄKTA situationer, ÄKTA radioknaster, ÄKTA astronauter!

Men jag kanke Ă€r en Ă€kta astronaut! 😉🙂

Nej, men nÄtt som verkligen vore cool vore om man fick tag pÄ lite kosmonaut-snack eller kanske till och med taikonaut-snack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...