Jump to content
Annons

60/70-TAL, ME LITE MOBY KANSKE?


1pabloo

Recommended Posts

ja, som vanligt har öronen lämnat jordelivet när man hållt på med låten nåra dar, funkar mixen? hör man sången?

ska ha ett litet fucked up slut á la pink floyd hade ja tänkt , hehe, kanske vore bättre med en liten paus efter det att rumlet tar slut och "vers 3" kommer? humm.. eller så kanske hela rumlet ska bort

LITE FEEDBACK VORE GRYMT

http://xtreem.nu/plupp/shineon/mutvei-test...n%20through.mp3

längd: runt 3.25

storlek: 3,15 mb

artist å allt annat: mutvei

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

fixa till länken, tror att många inte hittar rätt!!

Gillade inte soundet från pianot. Men gillar låten! I mina pc-högtalare här på jobbet låter det rätt bra, nivåerna är ok, jag hör sången. Men ibland blir det lite krystat med sången, du orkar liksom inte ända fram på vissa toner.

Avslutningen, helt plösligt försvinner allt, det blir så attans tyst... lite låg volym bara, själva arret är bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha.. Jag fick lite Freddy Mercury goes Elton John vibbar jag. Gospelsound och allt. Suverän sång ju. Jag gillar soundet på pianot jag.. Det jag inte gillar däremot är de statiska stela trummorna. Shysst.. Jobba genast vidare på denna låt! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt! Bra komponerat och framfört. Nja inte trummorna, händer ju ingenting där.

Kunde kanske ha lite mellanspel med nån hook i pianotliret, sången och pianot ligger på hela tiden nu utom i introt. Melodin är skitsnygg och sätter sig som en evergreen nästan. 🙂 Ditt skrapiga vibrato väcker associationer till Rod Stewart. Intressant slut. Skarevaså?

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, tänkte ju på sånna där moby-trummor typ, kanske inte går så bra ihop?

eller becks, im a loser, bara ett beat som matas om å om igen.. d kanske borde göras om ja?

och slutet ska väl åxå ändras om lite, men lite psykadeliskt fucked up slut ska re va 🙂

thanx 4 all feedback

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt najs låt, rent låtskrivarmässigt. Produktionen gör den dock inte rättvisa tycker jag. Slutet var schysst förutom att volymen blev så himla låg, gillade alla ljuden som plötsligt dök upp. Upptakten till när du börjar sjunga igen försvinner i alla ljuden dock. Sen kan du nog lugna ner dej med fejden, den kommer lite väl hastigt på, dock snyggt med reverbet där.

Jag förstår också din tanke med trummorna, men jag tror du får renodla mer om du vill ha kontrasteffekten med ett "malande" beat á la moby, pröva dej fram med lite andra ljud kanske, lite ljusare och luftigare, och lite mer "elektroniskt" sound kanske? Byt virvel till nåt snärtigare t ex. Gör cymbalerna tydligare också kanske.

Himla schysst röst, uttalet känns småskumt här och där dock. Sen känns alltihop väldigt murrigt, försök gärna ta fram lite mer krispighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande bra låt och vilken njutbar sångröst. Önskar du hade ljudisolerat rum så du kunde få ta i mer istället för att hålla tillbaka röstvolymen. Jag tycker trummorna kunde hållas nere volymmässigt, i övrig är arret kalas!

Link to comment
Dela på andra sajter

lite å jobba på me andra ord - ska ställa mig å vråla här en solig dag när alla grannarna är på jobbet, tack för alla kommentarer, fett bra när man mist all distans till allt, pain att både vara låtskrivare,artist å "producent"... 😳

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...