Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon vĂ€nlig sjĂ€l som kan ge mig en lĂ€nk dĂ€r jag kan hitta ackorden till Black Sabbaths Sweat Leaf?

Jag har letat som en tok, men hittar bara en massa tabbar, och sÄdana kan jag inte lÀsa.

Annons
Postat
Han vill ha ackorden!!! JU!!! 😳

Precis! Det var ju tabbar jag INTE ville ha. Znark!

Postat

Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag 😳

Postat
Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag 😎

😕 varför lĂ€nkar han inte ackorden dĂ„ direkt?? 😄

Hhahaqhahaaa...

Postat
Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag 🙂

Hhahaqhahaaa...

DĂ€rför att folk ska lĂ€ra sig google'a 😎

Postat
Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag 😉

Hhahaqhahaaa...

DĂ€rför att folk ska lĂ€ra sig google'a 😎

Det Ă€r ju jobbigt ju... 🙂

Postat

Tabs Àr egentligen vÀldigt bra...

Man ser gitarrhalsen uppifrÄn... med huvudet pÄ vÀnstra siden... och alla strÀngarna... och sÄ visar det med siffror pÄ vilka band man ska spela...

SÄ stÄr det tex.

e

B 0 3 1 4 2

G

D

A

E

Ska du helt sonika spela lös b-strÀng, sen pÄ 3'e bandet, sen första, sen 4'e och sen andra bandet...

Rytmen fĂ„r du försöka plocka ut sjĂ€lv... lyssna till lĂ„ten... 🙂

Man kan Àven se ackord som tabs:

e 3

B 3

G 0

D 0

A 2

E 3

Det ska dĂ„ förestĂ€lla ett G-dur 😆

Postat (redigerat)

Tack!

Kan nÄgon pÄ ett enkelt sÀtt förklara vad tabbar Àr och varför man inte kan skriva ut ackorden pÄ vanligt sÀtt?

Fasen, du lyckas bra... i nĂ€sta inlĂ€gg fĂ„r vi vĂ€l spela in den oxĂ„, sen Ă€r ju jobbet klart... 🙂

Edit: Det var inte elakt menat...

Redigerat av Lilleman
ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Jag undrar ifall nÄn vet vart min ena fot Àr ? Det Àr den vÀnstra jag inte hittar ...

EDIT: ah, nÀr jag vÀnde huvudet nerÄt sÄ sÄg jag att den var dÀr den alltid varit...

MY GOD JOBBA LITE PÅ EGEN HAND FÖR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRÅD.

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat
Hejsan!

Jag undrar ifall nÄn vet vart min ena fot Àr ? Det Àr den vÀnstra jag inte hittar ...

EDIT: ah, nÀr jag vÀnde huvudet nerÄt sÄ sÄg jag att den var dÀr den alltid varit...

Ah nu förstÄr jag en annans smÀrta över dina inlÀgg!

Att den ena inte förstÄr eller hittar ger dig inte rÀtten att hacka! hjÀlp till eller var tyst!

Grogg Àr alltid rÀtt!

Postat (redigerat)

Helt Àrligt, Àr du helt dum i huvudet?

SjÀlvklart kan jag leta upp vad en tabb stÄr för, men Ànnu enklare Àr om nÄgon förklarar det snabbt för mig. Jag spelar sjÀlv inte gitarr, sÄ egentligen bryr jag mig inte, jag vill bara ha ett hum om vad en tab Àr. Det kallas allmÀnbildning och anses mycket fint.

--7-5-7-5-2-3--3-3--------3\1-4---4---4---4---4---4--3---3---3---3------------------

--5-3-5-3-0-0--0-0--------3\1-1---1---1---1---1---1--0---0---0---0------------------

--7-5-7-5-2-0--0-0-----0h4----2---2---2---2---2---2--0---0---0---0---------7---7----

--5-3-5-3-0-0--0-0--0h2-------2---2---2---2---2---2--0---0---0---0----5-3/7-3/7--7--

--x-x-x-x-x-2--2-2-----------------------------------2---2---2---2-5h7--------------

--x-x-x-x-x-3--3-3-----------------------------------3---3---3---3------------------

Hur i helvet ska jag veta vad 0h4 stÄr för? Och 5h7?

Och istÀllet för att skriva ett superstörigt inlÀgg kunde du ha förklarat i en mening vad en tabb stÄr för.

Redigerat av AndyPandy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.