AndyPandy Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Ăr det nĂ„gon vĂ€nlig sjĂ€l som kan ge mig en lĂ€nk dĂ€r jag kan hitta ackorden till Black Sabbaths Sweat Leaf? Jag har letat som en tok, men hittar bara en massa tabbar, och sĂ„dana kan jag inte lĂ€sa.
osiris Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Det hÀr hittade jag nÀr jag sökte pÄ google
AXL THE ROCKER Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) Han vill ha ackorden!!! JU!!! đł Redigerat 18 februari 2006 av AXL THE ROCKER
AndyPandy Postat 18 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 februari 2006 Han vill ha ackorden!!! JU!!! đł Precis! Det var ju tabbar jag INTE ville ha. Znark!
osiris Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag đł
AXL THE ROCKER Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag đ đ varför lĂ€nkar han inte ackorden dĂ„ direkt?? đ Hhahaqhahaaa...
osiris Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag đ đ varför lĂ€nkar han inte ackorden dĂ„ direkt?? đ Hhahaqhahaaa... DĂ€rför att folk ska lĂ€ra sig google'a đ
AXL THE ROCKER Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag fick 46 sidor med trĂ€ffar pĂ„ den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom nĂ„gra sĂ„ hittar du ackorden... det gjorde ju jag đ đ varför lĂ€nkar han inte ackorden dĂ„ direkt?? đ Hhahaqhahaaa... DĂ€rför att folk ska lĂ€ra sig google'a đ Det Ă€r ju jobbigt ju... đ
AndyPandy Postat 18 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 februari 2006 Vassego. Trevlig lördagskvĂ€ll! đ Tack! Kan nĂ„gon pĂ„ ett enkelt sĂ€tt förklara vad tabbar Ă€r och varför man inte kan skriva ut ackorden pĂ„ vanligt sĂ€tt?
osiris Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Tabs Ă€r egentligen vĂ€ldigt bra... Man ser gitarrhalsen uppifrĂ„n... med huvudet pĂ„ vĂ€nstra siden... och alla strĂ€ngarna... och sĂ„ visar det med siffror pĂ„ vilka band man ska spela... SĂ„ stĂ„r det tex. e B 0 3 1 4 2 G D A E Ska du helt sonika spela lös b-strĂ€ng, sen pĂ„ 3'e bandet, sen första, sen 4'e och sen andra bandet... Rytmen fĂ„r du försöka plocka ut sjĂ€lv... lyssna till lĂ„ten... đ Man kan Ă€ven se ackord som tabs: e 3 B 3 G 0 D 0 A 2 E 3 Det ska dĂ„ förestĂ€lla ett G-dur đ
Lilleman Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) Vassego. Trevlig lördagskvĂ€ll! đ Tack! Kan nĂ„gon pĂ„ ett enkelt sĂ€tt förklara vad tabbar Ă€r och varför man inte kan skriva ut ackorden pĂ„ vanligt sĂ€tt? Fasen, du lyckas bra... i nĂ€sta inlĂ€gg fĂ„r vi vĂ€l spela in den oxĂ„, sen Ă€r ju jobbet klart... đ Edit: Det var inte elakt menat... Redigerat 18 februari 2006 av Lilleman
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Hejsan! Jag undrar ifall nĂ„n vet vart min ena fot Ă€r ? Det Ă€r den vĂ€nstra jag inte hittar ... EDIT: ah, nĂ€r jag vĂ€nde huvudet nerĂ„t sĂ„ sĂ„g jag att den var dĂ€r den alltid varit... MY GOD JOBBA LITE PĂ EGEN HAND FĂR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRĂ D.
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Hejsan! Jag undrar ifall nĂ„n vet vart min ena fot Ă€r ? Det Ă€r den vĂ€nstra jag inte hittar ... EDIT: ah, nĂ€r jag vĂ€nde huvudet nerĂ„t sĂ„ sĂ„g jag att den var dĂ€r den alltid varit... MY GOD JOBBA LITE PĂ EGEN HAND FĂR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRĂ D. Ah nu förstĂ„r jag en annans smĂ€rta över dina inlĂ€gg! Att den ena inte förstĂ„r eller hittar ger dig inte rĂ€tten att hacka! hjĂ€lp till eller var tyst! Grogg Ă€r alltid rĂ€tt!
AndyPandy Postat 18 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 februari 2006 (redigerat) MY GOD JOBBA LITE PĂ EGEN HAND FĂR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRĂ D. Helt Ă€rligt, Ă€r du helt dum i huvudet? SjĂ€lvklart kan jag leta upp vad en tabb stĂ„r för, men Ă€nnu enklare Ă€r om nĂ„gon förklarar det snabbt för mig. Jag spelar sjĂ€lv inte gitarr, sĂ„ egentligen bryr jag mig inte, jag vill bara ha ett hum om vad en tab Ă€r. Det kallas allmĂ€nbildning och anses mycket fint. --7-5-7-5-2-3--3-3--------3\1-4---4---4---4---4---4--3---3---3---3------------------ --5-3-5-3-0-0--0-0--------3\1-1---1---1---1---1---1--0---0---0---0------------------ --7-5-7-5-2-0--0-0-----0h4----2---2---2---2---2---2--0---0---0---0---------7---7---- --5-3-5-3-0-0--0-0--0h2-------2---2---2---2---2---2--0---0---0---0----5-3/7-3/7--7-- --x-x-x-x-x-2--2-2-----------------------------------2---2---2---2-5h7-------------- --x-x-x-x-x-3--3-3-----------------------------------3---3---3---3------------------ Hur i helvet ska jag veta vad 0h4 stĂ„r för? Och 5h7? Och istĂ€llet för att skriva ett superstörigt inlĂ€gg kunde du ha förklarat i en mening vad en tabb stĂ„r för. Redigerat 18 februari 2006 av AndyPandy
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.