Jump to content
Annons

Alone


Joel B

Recommended Posts

Hej allihop!

Skulle gärna vilja ha lite kritik på mitt band Wrong Directions senaste inspelning, denna gången är det uptempo-pop/rock som gäller.

Joel

LÅTNAMN: Alone

ARTIST/GRUPP: Wrong Direction

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3:41

KOMPOSITÖR: Joel Berghult

PRODUCENT: Emil Andersson, Joel Berghult, Mikael Palm

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5309672 bytes =)

STATUS: Inspelningar klara, ej mixad/mastrad

Wrong_Direction___Alone.mp3

Redigerat av Joel B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt att ge kritik när låten är omixad. Men refrängen är, trots nångot rak, en sån som sätter sig på huvet och det är ju ett plus ur många synvinklar. Jag är kanske inte den som kan göra den bästa mixen av en sån här låt, men posta gärna låten igen när någon mixat den! Kul med sån här musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Låter ju bra ju! Sjysst låt... verkligen... diggar som fan...

Visst skulle jag kunna ge mig på att mixa den om det är så... om du vill...

Gillar sån här simpel pop/rock... det är grejjer det... =)

Då var filerna skickade. Är grymt spänd på resultatet!

Svårt att ge kritik när låten är omixad. Men refrängen är, trots nångot rak, en sån som sätter sig på huvet och det är ju ett plus ur många synvinklar. Jag är kanske inte den som kan göra den bästa mixen av en sån här låt, men posta gärna låten igen när någon mixat den! Kul med sån här musik!

Kul att du gillar den bryngylf! Såna kommentarer kan man inte få för många av! 😄

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

bump? 😎

Bra musik. Sången kanske kan övas upp en del... Ja, simpelt var ordet. 😱

Bra jobbat.

hmm, jag är ganska nöjd med sången, men du har rätt. Annan sångare har vi nu med, så det löder sig 😄

Simpelt kan jag inte riktigt hålla med om, det är pop men ackordmässigt är den åtminstone lite halvavancerad. Eller snarare, jag har stoppat in så många popvändningar jag orkat, och jobbat med olika ackord till samma melodier. Tycker det är lite smått annorlunda.

Takter som stjäls hit och dit... Tja, jag gillar uppbyggnaden. Men hålla på och styla tekniskt kan man göra i andra musikstilar. Här känns det som att gå mot syftet.

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra.

Tycker att det hundra %. om osiris tycker att det detta är simpelt kommer han nog bli förvånad när han ska lyfta fram de olika gitarr prylarna i refrängen....

-väntar med spänd förväntan....

Vad menar du nu? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra.

Tycker att det hundra %. om osiris tycker att det detta är simpelt kommer han nog bli förvånad när han ska lyfta fram de olika gitarr prylarna i refrängen....

-väntar med spänd förväntan....

Vad menar du nu? 😏

Hakade bara upp mig på att du tycker att detta verkar vara busenkelt att mixa...-men vad fan vet jag...-du kanske är värsta supermegaproffset!

I mina öron låter det inte som ett lätt uppdrag...

respect!

Henrik Berglund www.tribevibes.se

/baktakt

Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra.

Tycker att det hundra %. om osiris tycker att det detta är simpelt kommer han nog bli förvånad när han ska lyfta fram de olika gitarr prylarna i refrängen....

-väntar med spänd förväntan....

Vad menar du nu? 😕

Hakade bara upp mig på att du tycker att detta verkar vara busenkelt att mixa...-men vad fan vet jag...-du kanske är värsta supermegaproffset!

I mina öron låter det inte som ett lätt uppdrag...

respect!

Henrik Berglund www.tribevibes.se

/baktakt

Jag skrev aldrig att det skulle vara simpelt att mixa... 😳

Jag erbjöd mig att mixa... för dom ville att nån skulle göra det... och jag gillade låten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra låt , Som behöver mixning och mastering med

det verkar vara på väg att göras.

Lite för tidigt för att ge in på själva produktionen i detalj men arrangemanget är bra.

Vi får se vad Osiris kan göra med mixen för potential finns att göra

denna låt Riktigt , riktigt bra.

Kolla in RUH för att se vad ni konkurrerar emot... 😉

Detta är minst vad mixen bör låta för att låtan skall bli accepterad som en

"Riktig" låt och inte demo i mina öron.

Och personligen har jag inget problem med sången

tycker att det var skön karaktär i rösten och störde mig inte direkt på uttalet heller

vilket jag oftast brukar göra när svenskar försöker sig på engelska.

När du ändo surfar runt kolla in deras gamla band oxå

Quad Area

och leta efter Brenda Harris.

Båda banden ligger i ungefär samma genre som ni ..

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra.

Tycker att det hundra %. om osiris tycker att det detta är simpelt kommer han nog bli förvånad när han ska lyfta fram de olika gitarr prylarna i refrängen....

-väntar med spänd förväntan....

Kul att du diggar Baktakt =) Vi sätter hela vår tillit till Osiris mixkunskaper efter att ha hört Leave It All Below. Grym prodd på den!

Om du väntar med spänd förväntan, tänk dig då vad vi gör... 😎

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt det här, visserligen opolerad mix och småfinesser..

potential finns att göra

denna låt Riktigt , riktigt bra.

Det känns som den ligger helt rätt i tiden.. tänker närmast på likheter med det finska bandet HIM. ( vilket inte är alls dåligt i mina öron )

Som sagt rätt: proddat och rätt mixat kan det här bli en rökare!

Ska bli kul o höra fortsättningen.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra låt , Som behöver mixning och mastering med

det verkar vara på väg att göras.

Lite för tidigt för att ge in på själva produktionen i detalj men arrangemanget är bra.

Vi får se vad Osiris kan göra med mixen för potential finns att göra

denna låt Riktigt , riktigt bra.

Tjenare! Tack för de vänliga orden. Kul att du gillar arret också, tyckte jag fick till det 😆

Kolla in RUH för att se vad ni konkurrerar emot... 🙂

Detta är minst vad mixen bör låta för att låtan skall bli accepterad som en

"Riktig" låt och inte demo i mina öron.

Ojoj, det var höga krav det 😄 Bra som sjutton var de i af!

Och personligen har jag inget problem med sången

tycker att det var skön karaktär i rösten och störde mig inte direkt på uttalet heller

vilket jag oftast brukar göra när svenskar försöker sig på engelska.

Kul att du gillar. Jag sjunger ju egentligen inte i bandet (svårt att spela trummor samtidigt som man sjunger live också) så det är kul att få lite positiv kritik om den 🙂

När du ändo surfar runt kolla in deras gamla band oxå

Quad Area

och leta efter Brenda Harris.

Båda banden ligger i ungefär samma genre som ni ..

Kul musik! Laddade hem hela faderullan. Inspiration 😆

Tack för input,

Joel

Redigerat av Joel B
Link to comment
Dela på andra sajter

hepp,

Snygg refräng om än lite tam. Tänk vad ett cymbalkomp skull göra här :rolleyes:

Kanske kan ordnas med en cymbaldubb?

Skön låt, bra driv. Är lite kluven inför sångaren...skönt att ni fått en ny då 😎

Bra jobbat! Ska bli kul att höra mixen!!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt det här, visserligen opolerad mix och småfinesser..
potential finns att göra

denna låt Riktigt , riktigt bra.

Det känns som den ligger helt rätt i tiden.. tänker närmast på likheter med det finska bandet HIM. ( vilket inte är alls dåligt i mina öron )

Som sagt rätt: proddat och rätt mixat kan det här bli en rökare!

Ska bli kul o höra fortsättningen.

Lycka till

Kul att du gillar låten 😄

Får ta och kolla upp HIM, har inte hört dem... Nån spec låt att rekommendera?

Och vad menas med en "riktig rökare"? 😛

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillar låten 😄

Får ta och kolla upp HIM, har inte hört dem... Nån spec låt att rekommendera?

Och vad menas med en "riktig rökare"? 😄

Joel

Wings of a butterfly som spelas på radio var och varannan dag menar du att du inte hört? 🙂

check dis aot

En riktig rökare ? Hahaha..ja det kan tolkas på flera sätt.. närmast jämförbart är väl från någon fotbollsmatch där någon sparkat bollen så hårt upp i exempelvis krysset att nätet nästan släpper i sina fästen.. att bollen flyger så fort att man nästan kan se röken bakom den... ska jag fortsätta? eller har pucken trillat in? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Halloj Schooel!!

Välkommen til demoinspelningar - inte sett nåt bidrag här förut. Men det har jag missat kanske?

Positivt:

* Takten, rytmen - Kort sagt, det är medryckande.

* Bra basspel.

* Trummorna helt ok.

* Sången lagom mixad. Tydlig.

Negativt:

* Sången är lite svajig på sina ställen. Även om det är charmigt.

Övrigt:

* För tankarna till Ray Wonder och Green t.ex. Jag ställer mig frågan varför detta måste mixas om och mastras och brôtas med... Är det inte bra som det är?

4-/5.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

hepp,

Snygg refräng om än lite tam. Tänk vad ett cymbalkomp skull göra här 😆

Kanske kan ordnas med en cymbaldubb?

Skön låt, bra driv. Är lite kluven inför sångaren...skönt att ni fått en ny då 🙂

Bra jobbat! Ska bli kul att höra mixen!!

/E

Nja, cymbaldubb vet jag inte, vi är lite mesiga av oss. Halvöppen hihat får duga 🙂

Kul att du gillar låten! =) Jo sången verkar det finnas delade meningar om...

Om någon vill höra oss live: UDDEVALLA 18-19 Mars, semifinalerna i musik direkt. Annan sångare då dessutom..

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

BRA! 🙂

svagaste länken är sången, lite platt. Sångaren skulle kunna utvecklas. Mn nu har ni ju bytt.

Tvärt slut! 😆🙂

Lite mer liv i trummisens spel skulle inte skada heller, även om det är välödight tajt (vågar man fråga om det är programmerat?). O kanske några små detaljer här o var som piffar upp helheten. Små gitarrslingor eller nåt, fills. O lite mer stämmor på sången, sen har ni en hit! 🙂

Kanon som demo - lite snyggare prod för CD behövs.

Musiken är inte min tekopp, men ändå gillade jag det rent objektivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillar låten 😄

Får ta och kolla upp HIM, har inte hört dem... Nån spec låt att rekommendera?

Och vad menas med en "riktig rökare"? 😛

Joel

Wings of a butterfly som spelas på radio var och varannan dag menar du att du inte hört? 😆

check dis aot

En riktig rökare ? Hahaha..ja det kan tolkas på flera sätt.. närmast jämförbart är väl från någon fotbollsmatch där någon sparkat bollen så hårt upp i exempelvis krysset att nätet nästan släpper i sina fästen.. att bollen flyger så fort att man nästan kan se röken bakom den... ska jag fortsätta? eller har pucken trillat in? 😉

Lyssnar typ inte på radio 😛

Du menar att vi sparkar fotboll väldigt hårt alltså? 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Schooel!!

Heeej Musik!

Välkommen til demoinspelningar - inte sett nåt bidrag här förut. Men det har jag missat kanske?

Tack! Jo jag har hängt här ett tag, men inte postat så många egna alster. Ett par har det dock blivit. (Inget så färdigt som detta dock)

Positivt:

* Takten, rytmen - Kort sagt, det är medryckande.

* Bra basspel.

* Trummorna helt ok.

* Sången lagom mixad. Tydlig.

Negativt:

* Sången är lite svajig på sina ställen. Även om det är charmigt.

Övrigt:

* För tankarna till Ray Wonder och Green t.ex. Jag ställer mig frågan varför detta måste mixas om och mastras och brôtas med... Är det inte bra som det är?

4-/5.

😱

:musik

Det var översvallande positivt 😱 Jo sången kan kännas lite svajig ja. Det är så grymt skilda åsiker om sången. När vi spelar in nästa gång har vi annan sångare och försoppningsvis bättre grejer.

Ray Wonder och Green... Ska kolla upp. Alltid kul med folk som låter liknande en själv =)

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar gitarrerna riktigt mycket, inte trumljudet lika mycket.. Verserna låter kanon men refrängerna känns som att de kan bli ännu bättre. Gillar verkligen ackorden på refrängen, riktigt, riktigt snyggt! Med ny sång sång på refränger blir detta kanon! Rock on! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

BRA! 🙁

svagaste länken är sången, lite platt. Sångaren skulle kunna utvecklas. Mn nu har ni ju bytt.

Tvärt slut! 🤪🙁

Lite mer liv i trummisens spel skulle inte skada heller, även om det är välödight tajt (vågar man fråga om det är programmerat?). O kanske några små detaljer här o var som piffar upp helheten. Små gitarrslingor eller nåt, fills. O lite mer stämmor på sången, sen har ni en hit! 🙂

Kanon som demo - lite snyggare prod för CD behövs.

Musiken är inte min tekopp, men ändå gillade jag det rent objektivt.

Tjapp, jag skulle kunna utveckla min sång, verkligen 😮 Jobbar på det. Men vilka ska jag sjunga med? 😛😉

Slutet är som det är för att vi vill ha fadeout, men det fixar man med fördel efter mix och mastring =) Detaljer säger du... Tja, kanske. Känns dock svårt med inprickningar och sånt i låten, tror inte det skulle passa.

Kul att du gillade det, även om det är objektivt 🙂

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...