Jump to content
Annons

Gratis Auto Tune?


AstReam

Recommended Posts

Annons

Inte gratis...

Det finns en som nog är ganska billig, men jag kunde inte hitta så mycket om den, så den har kanske utgått numera. Oberheim Ob-tune hette den och den använde någon gammal Antares-algoritm. Jag har inte sett några BRA omdömen om den, men den är förmodligen det billigaste man kan skaffa om den fortfarande finns...

Annars finns ju också Melodyne Uno (minstingen i Melodyne-familjen), som är förhållandevis billigt. Har du redan lagt ut en massa pengar på Cubase, så är det väl kanske inte helt främmande att skaffa en svinbra plugg som Melodyne för ändamålet...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det kanske är sant som du säger claes. Har man köpt cubase så kan man lika gärna lägga pengar på dyra pluggar. Men eftersom det finns så himla många gratispluggar så borde det ju finnas någon schysst auto tune också. Om det nu är så att de inte finns så är det väl bara att börja spara 😱 tack för pluggtipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte gratis...

Det finns en som nog är ganska billig, men jag kunde inte hitta så mycket om den, så den har kanske utgått numera. Oberheim Ob-tune hette den och den använde någon gammal Antares-algoritm. Jag har inte sett några BRA omdömen om den, men den är förmodligen det billigaste man kan skaffa om den fortfarande finns...

Annars finns ju också Melodyne Uno (minstingen i Melodyne-familjen), som är förhållandevis billigt. Har du redan lagt ut en massa pengar på Cubase, så är det väl kanske inte helt främmande att skaffa en svinbra plugg som Melodyne för ändamålet...?

Hehe.

Å andra sida så kanske pengarna är slut efter ett svindyrt Cubase 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte gratis...

Det finns en som nog är ganska billig, men jag kunde inte hitta så mycket om den, så den har kanske utgått numera. Oberheim Ob-tune hette den och den använde någon gammal Antares-algoritm. Jag har inte sett några BRA omdömen om den, men den är förmodligen det billigaste man kan skaffa om den fortfarande finns...

Annars finns ju också Melodyne Uno (minstingen i Melodyne-familjen), som är förhållandevis billigt. Har du redan lagt ut en massa pengar på Cubase, så är det väl kanske inte helt främmande att skaffa en svinbra plugg som Melodyne för ändamålet...?

Hehe.

Å andra sida så kanske pengarna är slut efter ett svindyrt Cubase 😄

Det finns förstås risk för det också... 🙁

Jag har i alla fall inte sett några gratisvarianter av den typen av pluggar - men det kan ju finnas någon som har hittat någon...?

Om man är lite envis så kan man förstås också pitch-korrigera enstaka sura toner manuellt i Wavelab eller liknande editorer, men det blir inte lika bra eller lika enkelt som i Melodyne...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...