Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som den diplomat jag är så kände jag att jag borde slå ett slag för alla trevliga bemötanden man fått i musikaffären. Som alla vet så reagerar folk flera gånger hårdare på dåliga erfarenheter än bra erfarenheter och dåliga rykten sprids kanske lite omotiverat.

Jag har en exeptionellt bra erfarenhet från Musikbörsen i Göteborg...

Jag hade köpt ett par studiomonitorer och tilldelats fel anslutningskablar (hederligt misstag). Jag sökte upp butiken på nytt för att rätta till misstaget. Jag hade inte de gamla kablarna med mig men efter lite prat så slutade det med att han gav mig nya kablar och bad mig behålla de gamla, och jag behövde inte ens göra hundögon. Han hade inte den blekaste aning om att jag hade handlat i den butiken för säkert närmare 15 000 det senaste halvåret så det var ett väldigt ärligt initiativ dessutom.

Annons
Postat

Låter gött. Roligt när det är så. 🙂

Annnars brukar ju musikaffärsinnehavare vara typer som man övertalar genom att handla av dem. 🙁

I Lund fanns det tidigare bara en musik affär. Lagoom tills man hade blivit stammis där så bytte affären ägare 😎 så nu är man tillbaka på square one i den affären. 🙂

Postat

Andreasson musik (nu 4Sound) är i mitt tycke najs. Inte så mycket tjafs och man får såklart med nåra sladda på köpet när man handlar nått där.

Postat

Jam i Stockholm har jag tro det eller ej bara haft bra erfarenheter av. Ja, okej.. dom är lite nonchalanta, men det tycker jag faktiskt om. Hellre det än nån välvårdad försäljartyp som hoppar på en direkt, undrar vad man vill, och sen ändå inte klarar av att svara på några frågor. *host*musikpunkten*host*

Jag köpte en instrumentväska där för ett par år sen som var trasig. När jag gick tillbaka fick jag en ny väska direkt utan att dom ens kollade på mitt kvitto. När jag köpt lite dyrare grejer har jag fått rabatt på kablar och en och annan gång fått grejer på köpet. En gång prutade de ner priset på en synt jag skulle köpa, utan att jag sa ett ord, även fast det redan var bra pris. Vet inte hur proffsiga Jam är, men det är en musikaffär som jag hela tiden kommer tillbaka till.

Å andra sidan är deras fula men enormt användbara hemsida också en anledning att jag handlar där. Önskar att fler musikaffärer hade liknande hemsidor.

Postat
Jam i Stockholm har jag tro det eller ej bara haft bra erfarenheter av. Ja, okej.. dom är lite nonchalanta, men det tycker jag faktiskt om. Hellre det än nån välvårdad försäljartyp som hoppar på en direkt, undrar vad man vill, och sen ändå inte klarar av att svara på några frågor. *host*musikpunkten*host*

Jag köpte en instrumentväska där för ett par år sen som var trasig. När jag gick tillbaka fick jag en ny väska direkt utan att dom ens kollade på mitt kvitto. När jag köpt lite dyrare grejer har jag fått rabatt på kablar och en och annan gång fått grejer på köpet. En gång prutade de ner priset på en synt jag skulle köpa, utan att jag sa ett ord, även fast det redan var bra pris. Vet inte hur proffsiga Jam är, men det är en musikaffär som jag hela tiden kommer tillbaka till.

Å andra sidan är deras fula men enormt användbara hemsida också en anledning att jag handlar där. Önskar att fler musikaffärer hade liknande hemsidor.

Jo, JAM:s sida har alltid varit ful, men väldigt funktionell. Önskar bara att dom kunde uppdatera den oftare...

Postat

både jam och estrad i sthlm tycker jag har varit bra... Man snackar lite strunt provar att leka lite med någon skön synth, oftast hjälpsamma.. Vad gäller skivor så diggar jag backtoplastic som låg/ligger på Svaj.

Postat

Jag har också bra erfarenheter av Börsen i Gbg… Speciellt av en kille som heter Magnus, han jobbar numera på MB Postorder tror jag… Vad jag tyckte om var att han utgick ifrån mina intressen och behov för att sälja till mej, samtidigt som han var kunnig, uppvisade erfarenhet och visade det han tyckte var bra…

När det strulade med en uppdatering jagade han samma dag rätt på mej och talade om vad jag var tvungen att göra för att få det att funka…

Bra service… Rätt attityd… 🙂

Postat

Musikbörsen i GBG har fått mycket beröm och jag kan bara hålla med. Har nästan alltid handlat där och det är bra service varje gång. Bästa musikaffären enligt mig..

Postat

Då ska jag kasta in ett väldigt gott ord för nyöppnade Deluxe Music vid fridhemsplan här i Sthlm.....STOR butik, BRA (kunnig trevlig och serviceminded) personal, och GRYM butikschef (Stefan) som tidigare jobbade på estrad.

Jag har inte haft mkt för Jam de senaste åren, men när jag var där senast i lördags måste jag erkänna att jag blev väldigt väl bemött av Johan som var ruggigt hjälpsam....jag är kanske på väg att ändra uppfattning om dom lite granna..... 😄🙂

Postat
Tycker att det igentligen handlar mera om vilken person man har att göra med än butiken i allmenhet.

Men jag kan dock reko9mendera musikcenter i borlänke för god servise, fråga efter Micke.

Stefansmusik i ludvika är också en bra afär. Stefan är väll mera inriktad på synthar (han spelar keyboard nämligen) men det har aldrig varit några problem för mig att ha med honnom att göra. Har det kronglat någon gång så har han varit lika sur som jag på generalagenter och dyl. har han inte det man vill ha hemma så tar han hem det om man vill.

jag håller med om stefans musik.....har köpt grejjer där för en hel del pengar...som skulle ha kostat en hel del mer om ja hade köpt d nån annan stans...Han ä dessutom jävöigt shysst och trevlig på alla sätt, och mkt bre srevice.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Jo, JAM:s sida har alltid varit ful, men väldigt funktionell. Önskar bara att dom kunde uppdatera den oftare...

Jam har väl iofs en av de musikaffärshemsidor som uppdateras oftast, typ nästan varje dag..

Men vissa delar är säkert lite ouppdaterade.

Pinsamt av estrad4sound MB och DLX att Jam klår deras internetaktiviteter med råge.

Postat

Jam har väl iofs en av de musikaffärshemsidor som uppdateras oftast, typ nästan varje dag..

Men vissa delar är säkert lite ouppdaterade.

Pinsamt av estrad4sound MB och DLX att Jam klår deras internetaktiviteter med råge.

Hmm, ioförsig har du rätt. Vissa saker blir uppdaterade rätt snabbt. Exempelvis bilder från NAMM, vilket var väldigt intressant.

Jag blir bara så less när det inte står priser på så många varor, bara "RING" istället. Har du dessutom testat att kolla vad det står på micken SM57? 😄

Postat
Då ska jag kasta in ett väldigt gott ord för nyöppnade Deluxe Music vid fridhemsplan här i Sthlm.....STOR butik, BRA (kunnig trevlig och serviceminded) personal, och GRYM butikschef (Stefan) som tidigare jobbade på estrad.

Jag har inte haft mkt för Jam de senaste åren, men när jag var där senast i lördags måste jag erkänna att jag blev väldigt väl bemött av Johan som var ruggigt hjälpsam....jag är kanske på väg att ändra uppfattning om dom lite granna.....  😉  😏

Ja, Stefan är mkt bra. Men när jag var där efter dom nyöppnat och villa handla ville dom att jag skulle betala listpriser på allt. T ex 1295 för en SM57 när hela Sverige tar 995. Inte så bra reklam. Hoppas dom klarat av inkörningsperioden nu för jag har alltid gillat butiken.

Jam kanske har tagit till sig av all kritik? 😄

Postat

Vill lägga in ett mycket gott ord för MX i Alingsås.

Janne och Lars, som för övrigt spelar i After Beach, plus de övriga i butiken är mycket hjälpsamma och försöker inte alltid pracka på en det dyraste utan har faktiskt bromsat mig ett par ggr för att köpa en billigare grej som faktiskt håller bättre kvalitet, eller som är mer lagom för mina behov.

Aldrig problem att byta och ger riktigt bra priser utan en massa snack.

De har dessutom startat en musikklubb där man kan kolla på bra spelningar billigt som de ordnar i de egna lokalerna. Rekommenderas starkt!

Kolla deras hemsida http://www.musikexperten.se/ om ni bor i närheten av A-sås. Kan helt klart vara värt det.

Nej jag jobbar inte där, fast det kanske låter så. Är bara väldigt nöjd och tycker att de skall få all kredit jag kan ge.

Postat

Ja, Jam är tamigtusan bäst. Var inne där för några månader sen efter att jag köpt en Nord Micro Modular och missat att jag inte hade någon MPU-401-grej på datorn. Killen på Estrad (där jag köpte synten) tyckte att jag skulle slå till på något Logic-ljudkort för x antal tusenlappar (ljudkortets joystickport skulle hursomhelst inte fungera enligt honom eftersom det var "emulerad MIDI"). Således besökte jag JAM för att köpa ett USB MIDI-interface och hela butiken mobiliseras för att hitta killen som har en Nord modular, som i sin tur förklarar att joystickporten funkar utmärkt. Tacka fan för kompetent personal.

Postat
Ja, Jam är tamigtusan bäst. Var inne där för några månader sen efter att jag köpt en Nord Micro Modular och missat att jag inte hade någon MPU-401-grej på datorn. Killen på Estrad (där jag köpte synten) tyckte att jag skulle slå till på något Logic-ljudkort för x antal tusenlappar (ljudkortets joystickport skulle hursomhelst inte fungera enligt honom eftersom det var "emulerad MIDI"). Således besökte jag JAM för att köpa ett USB MIDI-interface och hela butiken mobiliseras för att hitta killen som har en Nord modular, som i sin tur förklarar att joystickporten funkar utmärkt. Tacka fan för kompetent personal.

Behövde de mobilisera all personal i butiken för att ta reda på om man kan använda joystickporten på en pc för MIDI!? HAHAHA.

Postat
Andreasson musik (nu 4Sound) är i mitt tycke najs. Inte så mycket tjafs och man får såklart med nåra sladda på köpet när man handlar nått där.

Jo, har och också varit inne där någon gång. Men annars är väl MUG en klassiker? :rolleyes:

Postat

Håller helt med dig. Jam är utan tvekan sveriges BÄSTA musikaffär!

PetePizza (oregistrerad)
Postat
Jag har också bra erfarenheter av Börsen i Gbg… Speciellt av en kille som heter Magnus, han jobbar numera på MB Postorder tror jag… Vad jag tyckte om var att han utgick ifrån mina intressen och behov för att sälja till mej, samtidigt som han var kunnig, uppvisade erfarenhet och visade det han tyckte var bra…

Håller med om att Magnus på MB postorder (för det e troligen samma kille) är en kanonbra snubbe! Beställde mixer i somras och han var riktigt ärlig att ha o göra med. Det vart några turer på telefon när han gjorde allt han kunde för att jobba ner priset och sen när jag väl fått grejerna så ringde han o kollade läget efter nån vecka (från hans privata lur) och önskade en fortsatt glad sommar, han ville bara kolla läget så allt gått bra innan han gick på semester. Är det skön personlig service eller !? 😉😄

Annars kan jag hålla med om att grabbarna på JAM är sköna. Bra det där att man kan flumma runt utan att bli påhoppad av nån säljare direkt o sen istället säga till om man verkligen behöver hjälp med nåt. Och oftast är servicen bra! Skönt att man som nämnts får lite paketpriser och ibland gratisgrejer när man handlar. - Nån kontakt eller en sladd hit eller dit, Äh, vaffan tänker Jerker :rolleyes:

Postat

Synd att Magnus gick över till postorder då.. men eftersom denna tråd är avsedd för possitiva erfarenheter så får jag väl behärska mig lite.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.